• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālo pamudinājumu lietojamības izpēte publiskās runas caurviju prasmju attīstīšanā virtuālās realitātes simulācijās

Thumbnail
View/Open
299-102356-Matjola_Ieva_im21131.pdf (2.307Mb)
Author
Matjola, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Dreimane, Lana Frančeska
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī maģistra darba mērķis ir izpētīt digitālo pamudinājumu lietojamību izmantojot publiskās runas simulācijas virtuālajā realitātē (VR) kā empīriskā pētījuma bāzi izmantojot VR publiskās runas simulācijas. VR tehnoloģijas pēdējā desmitgadē ieņem arvien lielāku lomu zināšanu apguves procesā, piedāvājot unikālu un reālistisku pieredzi interaktīvā vidē, kas veicina zināšanu un prasmju attīstīšanu. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta pamudinājumu teorija, digitālās pamudināšana nozīme izglītībā, kā arī VR simulāciju attīstība un to pielietošana izglītībā. Digitālie pamudinājumi ir definēti kā līdzekļi, kas palīdz vadīt izglītojamo uzmanību un motivāciju, izmantojot pozitīvas atgriezeniskās saites un strukturēta mācību satura nodrošināšanu digitālā vidē (Weinmann et. al., 2016; Caraban et al., 2019). Pētījumā izmantotas vairākas kvalitatīvās izpētes metodes, tostarp sistemātiskā literatūras analīze, VR ekspertu aptaujas, VR publiskās runas simulāciju satura analīze un VR interaktīvo simulāciju testēšana ar lietotājiem. Analizējot VR publiskās runas simulācijas, tika konstatēts, ka lietotāju vērtējumā digitālie pamudinājumi ir noderīgi un pielietojami, lai veicinātu aktīvu iesaistīšanos mācību procesā, nodrošinātu pašvadītas mācīšanās pieredzi un attīstīt komunikācijas prasmes drošā un kontrolētā vidē, kā arī tika identificētas problēmas, kas traucē efektīvi ieviest digitālos pamudinājumus VR mācīšanās pieredzēs. Pētījums identificē arī vairākus izaicinājumus, piemēram, metodoloģijas trūkumu digitālo pamudinājumu integrācijai VR mācīšanās pieredzēs, kā arī. Tomēr pētījuma rezultāti norāda, ka digitālie pamudinājumi var būt spēcīgs instruments publiskās runas caurviju prasmju apgūšanai VR vidē, ja tie tiek pareizi integrēti un pielāgoti izglītības kontekstam. Pētījuma rezultātā izstrādātas vadlīnijas VR satura un dizaina veidotājiem, kas ņemamas vērā integrējot digitālās pamudināšanas mehānismus VR mācīšanās pieredzēs.
 
The aim of this master thesis is to explore the usability of digital nudges using public speaking simulations in virtual reality (VR) as a basis for empirical research using VR public speaking simulations. VR technologies have played an increasingly important role in the learning process in the last decade, offering unique and realistic experiences in interactive environments that contribute to the development of knowledge and skills. The theoretical part of the paper analyses the theory of nudges, the role of digital nudges in education, as well as the development of VR simulations and their application in education. Digital nudges are defined as tools that help manage learners' attention and motivation through positive feedback and the provision of structured learning content in digital environments (Weinmann et. al., 2016; Caraban et al., 2019). The study employed several qualitative research methods, including systematic literature review, surveys of VR experts, content analysis of VR public speaking simulations, and usability testing of VR interactive simulations. The analysis of VR public speaking simulations found that users found digital nudges useful and applicable to promote active engagement in the learning process, provide self-directed learning experiences and develop communication skills in a safe and controlled environment, and identified challenges to the effective implementation of digital nudges in VR learning experiences. The study also identifies a number of challenges, such as the lack of a methodology for integrating digital nudges into VR learning experiences. However, the results of the study indicate that digital nudges can be a powerful tool for learning public speaking skills in VR environments if they are properly integrated and adapted to the educational context. The study has led to the development of guidelines for VR content and design developers to consider when integrating digital nudging mechanisms into VR learning experiences.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67477
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV