Audiogrāmatas klausīšanās izpratnes pilnveidei angļu valodas stundās 2. klasē
Author
Grundmane, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stavicka, Anna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Liene Grundmane (2024). Audiogrāmatas klausīšanās izpratnes pilnveidei Angļu valodas stundās 2.klasei. Diplomdarbs skolotāja kvalifikācijas ieguvei. Latvijas Universitāte, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte, Rīga, 2024. Pētījums tika veikts, lai izpētītu audiogrāmatu izmantošanas efektivitāti klausīšanās izpratnes attīstīšanai angļu valodā 2.klases skolēniem Latvijā. Klausīšanās izpratne ir būtiska valodas prasme lasīšanas un rakstīšanas attīstīšanai, jo ietver spēju izprast dažādus izrunātus vārdus un frāzes. Pētījumā tika pārskatīts teorētiskais ietvars un empīriskie pierādījumi klausīšanās izpratnes attīstīšanai. Pētījuma piedalījās 54 un 56 otrās klases skolēni no Siguldas X skolas. Obligātais 2.klases vārdu krājums tika apgūts un attīstīts izmantojot mācību grāmatas un vispārpieņemti uzdevumi attīstot rakstītprasmi, runas, lasīšanas un klausīšanās prasmes. Lai pārbaudītu klausīšanās izpratni, pētījumā tika ņemts vērā apgūtais vārdu krājums. Pētījumā tika iekļauta gadījuma izpēte, izmantojot kvalitatīvas datu vākšanas metodes, piemērojot pirms un pēc pārbaudes kontroli un intervijas skolotājiem. Kvalitatīvie dati norāda zināšanas pirms un pēc audiogrāmatas izmantošanas, skolēnu viedokli par audiogrāmatām un skolēnu izpratnes veidošanos klausīšanās ietvaros. Pētījuma norises laikā no 2024 gada februāra līdz maijam tika izmantotas gan drukātas, gan audio versijas Džūlijas Donaldsones grāmatām “Spiesties un spraukties” un “Izskatīgākais milzis pilsētā”. Grāmatas ir rakstītas dzejā un ir piemērotas lasītājiem un klausītājiem vecumā no 3 līdz 10 gadiem. Pētījuma rezultāti pierādīja, ka audiogrāmatu un dzejas grāmatu izmantošana mācību procesā pozitīvi ietekmēja skolēnu klausīšanās prasmes. Salīdzinot pirms un pēc pārbaudes analīzē grāmatai “Spiesties un spraukties” vislielākais izpratnes pieaugums bija vārda vista izpratnē no 16 (29%) līdz 35 (65%) atbildēm. Salīdzinot pirms un pēc pārbaudes rezultātus grāmatai “Izskatīgākais milzis pilsētā” vislielākais izpratnes pieaugums pēc audio vizuāla faila noklausīšanās bija vārdam kaklasaite izpratne no 29 (51%) atbildēm līdz 50 (89%) atbildēm. Iegūto datu analīze pierāda, ka audio grāmatu lietošana pozitīvi ietekmē skolēnu klausīšanās izpratni 2.klasē apgūstot angļu valodu kā svešvalodu. Atslēgvārdi: klausīšanās, izpratne, audio grāmatas, dzeja Grundmane Liene (2024) Audiobooks to Develop Listening Comprehension in Grade 2 English Classrooms: case study for teacher’s qualification. University of Latvia, Faculty of Education Art and Psychology, Riga, 2024. The study has been conducted to investigate the effectiveness of using audiobooks to develop listening comprehension in Grade 2 English classrooms in Latvia. Listening comprehension is a crucial skill in the development of reading and writing, as it incorporates the ability to understand and comprehend various spoken words and phrases. The study reviewed theoretical framework and empirical evidence of listening comprehension development and a model of listening comprehension. The research sample comprised 54 and 56 students of Grade 2 students in Sigulda X school in Latvia. The target vocabulary was taught as traditional textbook activities for Grade 2 including various exercises to improve handwriting, speaking, reading and listening skills. In order to test the listening comprehension whilst using audiobooks the target vocabulary was taken in consideration for this case. The study incorporated a case-study using qualitative data collection methods applying pre-posttest control and interviews for teachers. The qualitative data establishes word knowledge before and after the use of audiobook, students’ opinion about the audiobook, the knowledge buildingcomprehension of the story. Throughout the implementation of the case study from February to May 2024, the researcher used both printed and audio versions of the selected books by Julia Donaldson “A Squash and a Squeeze” and “The Smartest Giant in Town”. These books are written in poetry, aimed for young readers and listeners from 3 years to 10 years of ages. The findings showed that using audiobooks and poetry books had a positive impact on students’ listening comprehension skills. Comparing pre-test and post-test analysis for the book “A Squash and a Squeeze”, the most significant increase in comprehension was for the word hen (chicken)- a multiple choice question, the growth from 16 (29%) to 35 (65%). Comparing pre-test and posttest for the book “The Smartest Giant in Town”, the most visible increase in comprehension after listening to the audio-visual file was for the word tie multiple choice question, the increase from 29 (51%) to 50 (89%). The analysis of the data received revealed that the use of audiobooks had positively contributed to participants’ listening comprehension in Grade 2 English as a foreign language classroom. Keywords: listening, comprehension, audiobooks, poetry