dc.contributor.advisor | Klempere-Sipjagina, Agita | |
dc.contributor.author | Keire, Ieva | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T01:04:21Z | |
dc.date.available | 2025-05-27T01:04:21Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 102429 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67485 | |
dc.description.abstract | Darba autors - Ieva Keire Diplomdarba tēma - Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas ieguvumi 5.klašu sociālo zinību un vēstures mācību stundās. Diplomdarba pētījuma mērķis - praktiski pārbaudīt informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) rīku izmantošanas iespējas 5.klašu skolēniem sociālo zinību un vēstures mācību stundās temata “Kā un kāpēc palīdzēt līdzcilvēkiem?” apguves ietvaros. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām un 7 apakšnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantoto avotu un literatūras saraksta, un pielikumiem. Pirmajā nodaļā sniegts skaidrojums, kas ir IKT, kāda ir to definīcija un veidi, kā arī analizēta to loma mūsdienu Latvijas izglītībā, to iekļaušana mācību saturā, apkopojot IKT izmantošanas ieguvumus un ar to izmantošanu saistītos izaicinājumus. Otrā nodaļa ir veltīta skolotāja lomai kā zinošam un prasmīgam IKT lietotājam. Trešajā nodaļā ir aprakstīta pētījuma empīriskā daļa, veikts skolēnu anketēšanas datu apkopojums, IKT prasmju novērošana sociālo zinību un vēstures mācību stundās, izstrādāts mācību stundu plāns ar iekļautiem IKT viena temata “Kā un kāpēc palīdzēt līdzcilvēkiem?” ietvaros. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, izdarīti secinājumi, ka IKT integrēšana mācību stundās ir uzlabojusi mācību procesu un veicinājusi skolēnu iesaisti tajā. Atslēgvārdi - IKT, sociālās zinības un vēsture, digitālās prasmes, digitālā pratība, 5.klases skolēni. Darbs sastāv no 70 lappusēm, 1 tabulas, 9 attēliem, 6 pielikumiem, 45 izmantotajiem literatūras un informācijas avotiem. | |
dc.description.abstract | The author of the work - Ieva Keire Diploma thesis - Benefits of using information and communication technologies in social studies and history lessons for 5th grade students. Research aim of the diploma thesis - The aim of this research is to practically test the possibilities of using ICT tools for 5th grade students in social studies and history lessons within the topic "How and Why to Help Others?" The work consists of an introduction, 3 chapters and 7 subchapters, conclusions and recommendations, a list of sources and literature and appendices. The first chapter provides an explanation of what ICT is, including its definition and types, and analyzes its role in modern Latvian education, its integration into the curriculum, summarizing the benefits of using ICT and the challenges associated with it. The second chapter is dedicated to the role of the teacher as a knowledgeable and skilled user of ICT. The third chapter describes the empirical part of the research, including the summary of student survey data, observation of ICT skills in social studies and history lessons, and the development of lesson plans incorporating ICT within the topic "How and Why to Help Others?". Based on the obtained results, conclusions are drawn that integrating ICT in lessons has improved the learning process and increased student engagement.Keywords - ICT, social studies and history, digital skills, digital literacy, 5th grade students. The work consists of 70 pages, 1 table, 9 figures, 6 appendices and 45 used literature and information sources. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | IKT | |
dc.subject | sociālās zinības un vēsture | |
dc.subject | digitālās prasmes | |
dc.subject | digitālā pratība | |
dc.subject | 5.klases skolēni | |
dc.title | Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas ieguvumi 5.klašu sociālo zinību un vēstures mācību stundās | |
dc.title.alternative | Benefits of using information and communication technologies in 5th grade social studies and history classes | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |