• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5 - 6 gadus vecu bērnu veidošanas prasmju pilnveides veicināšana sīkās motorikas attīstībai pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-102526-Kleinhofa_Anete_ak22008.pdf (4.931Mb)
Author
Kleinhofa, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Anetes Kleinhofa kvalifikācijas darba “5 – 6 gadus vecu bērnu veidošanas prasmju pilnveides veicināšana sīkās motorikas attīstībai pirmsskolā” mērķis ir izpētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu vispārīgas sīkās motorikas attīstības veicināšanu, izmantojot dažādus plastiskos materiālus. Teorētiskajā daļā analizēta 5 – 6 gadus vecu bērnu vispārējā attīstība, 5 – 6 gadus vecu bērnu sīkās motorikas attīstība, un veidošanas vispārīgs raksturojums. Empīriskajā pētījumā izpētīta bērnu veidošanas prasmju attīstība, aprobējot 10 rotaļnodarbības, un vispārēju attīstības līmeni sīkās motorikas attīstībā. Rezultātā secināts, ka sistemātiska un regulāra bērnu darbība ar plastiskajiem materiāliem pozitīvi sekmē sīkās motorikas attīstību.
 
Anete Kleinhofa’s qualification work “Promoting development of fine motor skills in 5 – 6 years old children by improving modelling skills in preschool” aims to explore promotion of development of general fine motor skills in 5 – 6 years old children using different modelling materials. General development of 5 – 6 years old children, developments of fine motor skills of 5 – 6 years old children. The empirical study investigates the development of children’s modelling skills conducting 10 lessons and exploring children overall fine motor skill development. In result it is concluded that systematic and regular work with different modelling materials had a positively contributes to the development of fine motor skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67493
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV