Metodes pirmsskolas izglītības 3. vecumposma bērnu sociālo prasmju attīstībai
Author
Lasmane, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors – Baiba Lasmane Darba nosaukums – Metodes pirmsskolas izglītības 3. vecumposma bērnu sociālo prasmju attīstībai. Darba mērķis – izpētīt metodes, kuras tiek izmantotas sociālo prasmju attīstībai pirmskolas 3.vecumposmā. Pētījuma saturs – darbā tika raksturoti 3. vecumposma bērnu īpatnības un attīstības posmi, kā arī sociālo prasmju būtība un veicināšanas metodes. Darba ietvaros tika veiktas divas aptaujas viena – pirmsskolu pedagogiem un otra – bērnu vecākiem Rezultātu apraksts – spēles, grupas darbs un praktiskas aktivitātes tiek uzskatītas par efektīvām sociālo prasmju attīstības metodēm, norādot uz nepieciešamību pēc iesaistošām un pieredzes bagātām mācību pieejām. Respondenti atzīst individuālas uzmanības un atbalsta nozīmi bērniem ar grūtībām vai specifiskām vajadzībām sociālo prasmju attīstībā, norādot uz nepieciešamību pēc diferencētas pieejas Darba lapaspušu skaits – 32 lapaspuses. Darbā izmantoti 14 attēli, 16 bubliohrāfiskā saraksta vienības un 2 pielikumi Atslēgas vārdi – bērni, sociālās prasmes, metodes, veicināšana, pedagogi, vecāki. The author – Baiba Lasmane Title of work – Methods for the development of social skills of children of the 3rd age stage of preschool education. The aim of the work is to investigate the methods that are used for the development of social skills in the 3rd age stage of preschool. Content of the research - the work described the characteristics and stages of development of children of the 3rd age stage, as well as the nature of social skills and promotion methods. As part of the work, two surveys were conducted, one for preschool teachers and the other for parents of children. Description of results - games, group work and practical activities are considered effective methods of developing social skills, indicating the need for engaging and experiential learning approaches. Respondents recognize the importance of individual attention and support for children with difficulties or specific needs in the development of social skills, indicating the need for a differentiated approach. The number of work pages – 33 pages. The work uses 14 images, 16 bibliographic list items and 2 appendices. Key words - children, social skills, methods, promotion, teachers, parents.