• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vienotu noteikumu izstrāde un ieviešana klasē uzvedības problēmu mazināšanai 11 - 12 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-102559-Kreile_Paula.Patricija_pk20015.pdf (1.159Mb)
Author
Kreile, Paula Patrīcija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbu “Vienotu noteikumu izstrāde un ieviešana klasē uzvedības problēmu mazināšanai 11 – 12 gadus veciem bērniem” izstrādāja Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes studente Paula Patrīcija Kreile. Darba vadītāja ir Dr. paed., prof. Dita Nīmante. Bakalaura darba mērķis bija analizēt zinātnisko literatūru par uzvedības problēmām klasē sākumskolas vecuma bērniem, bērnu uzvedību ietekējošiem faktoriem, veikt bērnu novērošanu, pedagoģisko procesu, lai noskaidrotu, kā, izstrādājot noteikumus klasē ir iespējams mazināt uzvedības problēmas. Kā arī veikt pedagogu anketēšanu, lai noskaidrotu, kādi preventīvie pasākumi šobrīd tiek veikti izglītības iestādē, lai mazinātu uzvedības problēmas 11 – 12 gadus veciem bērniem. Bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par bērna uzvedību ietekmējošiem faktoriem gan iekšējiem, gan ārējiem, par iespējamām preventīvām darbībām izglītības iestādē. Bakalaura darba empīriskajā daļā tiek praktiskā darbībā pārbaudīta izvirzītā hipotēze - novēroti Vidzemes X sākumskolas 11 -12 gadus veci skolēni. Bakalaura darba struktūra: Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa sastāv no divām nodaļām un piecām apakšnodaļām, savukārt empīriskā daļa sastāv no četrām apakšnodaļām. Darba apjoms ir 52 lapaspuses, tai skaitā 18 attēli, 4 tabulas, 2 pielikumi, 35 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: uzvedības problēmas, noteikumi, preventīvas darbības, sākumskola, skolēns.
 
The Bachelor thesis “Development and introduction of common rules in the classroom for reducing behavioral problems for 11 - 12-year-olds” was developed by Paula Patrīcija Kreile, a student of the Faculty of Education Sciences and Psychology at the University of Latvia. The leader of this thesis is Dr.paed., prof. Dita Nīmante. The main objective of this Bachelor thesis is to analyze scientific literature on behavioral problems in the classroom in children of primary school age, factors influencing children's behavior, perform child monitoring, educational process of finding out how it is possible to decrease behavioral problems by constructing rules in the classroom. Furthermore, to conduct a study of teachers in order to determine what preventive measures are currently being taken in an educational institution in order to reduce behavioral problems for 11 - 12 year olds. The theoretical part of the Bachelor's work includes the analysis of scientific literature on factors affecting a child's behavior, both internal and external, as well as the plausible preventive actions in an educational institution. The empirical part of the Bachelor thesis is an examination of the hypothesis raised in practice - students aged 11-12 at Vidzeme X Primary School are being observed. Bachelor thesis structure: this Bachelor thesis consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part consists of two chapters and five sub-chapters, while the empirical part consists of four sub-chapters. The volume of this work is 52 pages, including 18 images, 4 tables, 2 attachments, 35 literature sources. Keywords: behavioral problems, rules, preventative actions, primary school, student.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67499
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV