Ģimenes loma bērna runas attīstībā 5-6 gadus veciem bērniem.
Author
Poikāne, Gundega
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Ģimenes loma bērna runas attīstībā 5-6 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba autore: Gundega Poikāne. Darba mērķis: pētīt ģimenes lomu bērna runas attīstībā 5-6 gadīgiem bērniem. Darba teorētiskajā daļā tika analizēta ģimenes loma 5-6 gadus veciem bērniem. Tika izpētītas runas attīstība 5-6 gadus veciem bērniem. Teorētiskajā daļa tika apkopoti vairākas pedagoģijas, pedagogu un psihologu atziņas par ģimenes lomu bērna runas attīstībā. Darbā tika izmantoti 23 literatūras avoti. Darbā tika izmantotas teorētiskās pētīšanas metodes un empīriskās metodes, izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1.analizēt zinātnisko literatūru par pētāmo jautājumu; 2.veikt aptauju ar 24 bērnu ģimenēm; 3.veikt pētījuma rezultātu analīzi. Pētījums balstījās uz to, lai izpētītu ģimenes lomu bērna runas attīstībā 5-6 gadus veciem bērniem. Tika veikts empīriskais pētījums, kurā tika izmantotas vairākas pētījuma metodes- pedagoģiskais novērojums, aptauja, aptaujas datu analīze. Ģimenēm tika piedāvātas vairākas aktivitātes. Autore pēc tam analizēja pedagoģiskos novērojumus. Autore veica 24 bērnu ģimeņu anketēšanu. Pēc datu iegūšanas apkopoja rezultātus. Darbā ir izpētīts un pierādīts, ka ģimenei ir loma bērna runas attīstībā. Darba saturs:. Darbs sastāv no 32 lappusēm. Teorētiskās un praktiskās atziņas attēlotas 1 tabula un 5 attēliem. Atslēgas vārdi: ģimene, bērns, runa, valoda, bērna attīstība Title of the work: The role of the family in the development of the child's speech for 5-6-year-old children. Author of the qualification paper: Gundega Poikāne. The purpose of the work: to study the role of the family in the development of the child's speech for 5-6 year old children. The theoretical part of the work analyzed the role of the family for 5-6 year old children. Speech development in 5-6-year-old children was studied. In the theoretical part, several findings of pedagogy, pedagogues and psychologists about the role of the family in the development of a child's speech were collected. 23 literature sources were used in the work. Theoretical research methods and empirical methods were used in the work, the following tasks were set: 1.analyze the scientific literature on the researched question; 2.conduct a survey with 24 families of children; 3.to analyze the research results. The research was based on investigating the role of the family in the development of the child's speech in 5-6-year-old children. Empirical research was conducted, in which several research methods were used - pedagogical observation, survey, survey data analysis. Several activities were offered to families. The author then analyzed the pedagogical observations. The author conducted a survey of 24 families with children. After data acquisition, the results were compiled. The work has researched and proven that the family plays a role in the development of a child's speech. Work content:. The work consists of 32 pages. Theoretical and practical knowledge is presented in 1 table and 5 pictures. Key words: family, child, speech, language, child development.