Montesori materiālu izmantošana 4 - 5 gadu vecu bērnu sadarbības prasmju veicināšanā
Author
Ozola, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore Laura Ozola izstrādāja kvalifikācijas darbu, kura tēma ir “Montesori materiālu izmantošana 4 -5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju veicināšanai”. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt 4 - 5 gadu vecu bērnu sadarbības prasmes sekmēšanu pirmsskolā, izmantojot Montesori pedagoģijas materiālus. Darba pirmajā nodaļā tiek analizēta un apkopota teorētiskā literatūra par sadarbības prasmēm pirmsskolā, iekļaujot sadarbības jēdzienu, sadarbības prasmes, kā vienu no caurviju prasmēm raksturojumu, kā arī to būtiskumu pirmsskolā. Nodaļas saturs tiek papildināts ar 4 - 5 gadus vecu bērnu raksturojumu un Montesori didaktisko materiālu izmantošanu bērnu sadarbības prasmju veicināšanai pirmsskolā. Otrajā nodaļā tiek aprakstīts darba autores veiktais empīriskais pētījums par Montesori materiālu izmantošanu sadarbības prasmes veicināšanā, kurā piedalījās Rīgas privātās izglītības iestādes “X” 10 bērni vecumā no 4 - 5 gadi. Darba autore veica pedagoģisko izmēģinājumdarbību un, apkopojot iegūtos rezultātus, izdarīja secinājumus. Pētījumā tika aprakstīts, kā izmantojot M. Montesori didaktiskos materiālus tika veicināta sadarbības prasme, kā arī uzskaitīti konkrēti materiāli, kurus izmantojot, tika paaugstināts bērnu sadarbības prasmju apguves līmenis. Kvalifikācijas darbs sastāv no 33 lapaspusēm, 6 attēliem, 4 tabulām, 24 bibliogrāfiskām vienībām, 1 pielikuma. Atslēgas vārdi: sadarbības prasme, Montesori metode, Montesori didaktiskie materiāli, 4 - 5 gadus veci bērni. The author, Laura Ozola, developed qualification work “Use of Montessori didactic materials to promote collaboration skills for 4 – 5-year-olds”. The purpose of the work is to theoretically study and practically test the promotion of the collaborative skills of children aged 4 - 5 years in preschool using Montessori pedagogy materials. The first chapter of the work analyzes and summarizes the theoretical literature on collaborative skills in preschool, including the concept of cooperation, collaborative skills as one of the characteristics of transversal skills, as well as their relevance in preschool. The content of the chapter is supplemented with a description of children aged 4 - 5 years and the use of Montessori didactic materials to promote children's collaborative skills in preschool. The second chapter describes the empirical study on the use of Montessori materials to promote cooperation skills, in which participated 10 children of the Riga private educational institution "X" in the age of 4 - 5 years. The author of the work conducted a pedagogical trial and drew conclusions summarizing the results. The study described how the use of M. Montessori didactic materials promoted collaborative skills, as well as listed specific materials through which children raised the level of acquisition of collaborative skills. The qualification work consists of 35 pages, 6 images, 4 tables, 25 bibliographical units and 1 attachment. Key words: Collaboration skills, Montessori method, Montessori didactic materials, 4 - 5-year-olds