• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību paņēmieni uzmanības noturībai mācību stundās pamatizglītības pirmajā posmā

Thumbnail
View/Open
299-102667-Sapogova_Anastasija_as20287.pdf (1.116Mb)
Author
Sapogova, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Anastasija Sapogova Bakalura darba tēma: Mācību paņēmieni uzmanības noturībai mācību stundās pamatizglītības pirmajā posmā Studiju programma: Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Profesore, Dr. paed. Ilze Miķelsone Bakalaura darba mērķis: izpētīt mācību paņēmienus skolēnu uzmanības noturībai mācību stundās pamatizglītības pirmajā posmā. Pētījuma jautājums: kādi macību paņēmieni ir visefektīvākie, lai noturētu pamatizglītības pirmajā posmā skolēnu uzmanību? Pirmajā nodaļā ir aprakstīti pamatizglītības pirmajā posmā skolēnu uzmanības noturības teorētiskie aspekti, šī uzmanības jēdzienu definīcijas, tās pazīmes un faktori, kas ietekmē skolēnu uzmanības noturību. Otrajā nodaļā ir aprakstītas pieejas skolēnu uzmanības noturībai, aprakstītas to īpašības un ieviešanas posmi, kā arī šo paņēmienu izmantošanas rezultāts. Trešajā nodaļā ir aprakstīta darba metodoloģija, izmantotās pētījuma un analīzes metodes. Ceturtajā nodaļā veikta skolotāju interviju analīze, pēc novērojuma veidots skolēnu raksturojums. Aprakstīti efektīvu metožu piemēri skolēnu uzmanības noturībai. Darbs sastāv no 48 lappusēm, satur 11 attēlus, 9 tabulas, 46 literatūras saraksta vienības. Atslēgas vārdi: uzmanības noturība, skolēni, mācību paņēmieni, lomu spēles.
 
Author: Anastasija Sapogova Bachelor paper topic: Teaching techniques to keep primary school students’ attention during the lessons Study program: preschool and primary school teacher Scientific supervisor: Profesore, Dr. paed. Ilze Miķelsone Research question: What teaching techniques are most effective in keeping the attention of primary school students? The first chapter describes the theoretical aspects of students' persistence of attention in the first stage of primary education, the definitions of the concepts of this attention, its signs and factors that affect the persistence of students' attention. The second chapter describes approaches to the persistence of students' attention, describes their characteristics and stages of implementation, as well as the result of using these techniques. The third part describes the work methodology, research and analysis methods used. In the fourth chapter, the teachers' interviews were analyzed, and the students' characteristics were created based on the observation. Examples of effective methods for keeping students' attention are described. The thesis consists of 48 pages, contains 11 figures, 9 tables, 46 literature sources. Key words: attention span, students, learning, role-plays.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67508
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV