2 – 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguve pedagoģiskajā procesā
Author
Štobe, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Goba, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: 2 – 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguve pedagoģiskajā procesā. Darba autore: Anda Štobe Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt 2 – 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguvi pedagoģiskajā procesā. Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā darba autore veic zinātniskās literatūras analīzi par pašapkalpošanās prasmju nozīmi un to sekmēšanu bērna ikdienā, lai izprastu ar kādiem paņēmieniem pedagoģiskajā procesā veicināt bērna pašapkalpošanās prasmju attīstību. Empīriskajā daļā tiek veikts bērnu novērojums un raksturots viņu pašapkalpošanās prasmju līmenis pētījuma sākumā un beigās. Pētījumā darba autore pielietoja dažādus pedagoģiskus paņēmienus, lai sekmētu bērnu pašapkalpošanās prasmes. Pētījuma rezultāts: Pēc veiktā pētījuma var secināt, ka visveiksmīgāk pašapkalpošanās prasmes tiek apgūtas praktiskajā darbībā, katru dienu regulāri vingrinoties kopā ar pieaugušo. Darba autore pārliecinājās, ka ļoti būtiska ir arī sadarbība ar vecākiem un viņu iesaiste bērna prasmju apgūšanā, kas ātrāk palīdz nonākt pie vēlamā rezultāta. Atslēgvārdi: Pašapkalpošanās prasmes, pirmsskolas jaunākā vecuma bērni, pedagoģiskie paņēmieni, attīstības sekmēšana. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 6 apakšnodaļām, 3 tabulām, 2 diagrammām, secinājumiem. Pētījumā pievienoti 5 pielikumi un izmantoti 30 literatūras avoti. Subject of qualification work: Self-care skills learning of 2-3 years old children in the pedagogical process. The author of the qualification work: Anda Stobe The purpose of the research: Theoretically research and practically check the learning of self-care skills of 2-3-year-old children in the pedagogical process. The research consists of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part of the work, the author analyzes the scientific literature on the importance of self-care skills and their promotion in a child's everyday life, to understand what techniques can be used in the pedagogical process to promote the development of a child's self-care skills. In the empirical part, children are observed, and their level of self-care skills is characterized at the beginning and end of the study. In the study, the author of the paper used various pedagogical techniques to promote children's self-care skills. Research result: After the conducted research, it can be concluded that the most successful self-care skills are learned in practical activities, regularly exercising together with an adult every day. The author of the work made sure that cooperation with parents and their involvement in learning the skills of the child is also very important, which helps to reach the desired result faster. Keywords: Self-care skills, children of younger preschool age, pedagogical methods, growth development. The qualification work consists of an introduction, 2 chapters, 6 subsections, 3 tables, 2 diagrams, conclusions. The study includes 5 appendices and uses 30 literature sources.