Stāstītprasmes veicināšana 3-4 gadīgiem bērniem pedagoģiskajā procesā
Author
Šlesere, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Sintijas Šleseres kvalifikācijas darbs “Stāstītprasmes veicināšana 3-4 gadīgiem bērniem pedagoģiskajā procesā” izstrādāts Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas “Pirmsskolas skolotājs”. Kvalifikācijas darba vadītāja - docente, Dr.paed. Antra Randoha. Pētījuma mērķis: prakstiski un teorētiski izzināt, kā veicināt stāstītprasmi pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa: analizēt dažādu psihologu, autoru, pedagogu un filozofu teorētiskās atziņas par bērna valodas attīstību un tās uzdevumiem, vidējā vecuma pirmsskolas bērnu raksturojumu temata ietvaros, par valodas ietekmi stāstītprasmes attīstībai pedagoģiskajā procesā. Dažādas teorētiskās atziņas par stāstītprasmes pilnveidi, kā vienu no galvenajiem uzdevumiem vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskā daļa: izstrādāti kritēriji bērnu stāstītprasmes novērtēšanai, sniegts 3-4 gadus vecu bērnu stāstītprasmes raksturojums gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās. Iegūtie rezultāti atspoguļoti tabulās un diagramās. Pētījuma bāze: 10 bērni vecumā no 3-4 gadiem no pirmsskolas izglītības iestādes “X”. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, teorētiskās un pētnieciskās daļas, secinājumiem, izmantotās lietratūras un avotu saraksta. Kvalifikācijas darba apjoms ir 55 lpp, 6 attēli, 5 tabulas, literatūras un avotu saraksts veido 19 vienības latviešu un angļu valodā, 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: stāstītprasmes sekmēšana, diologs, monologs, 3-4 gadus veci bērni. The qualification work of Sintija Šlesere "Promotion of 3-4 year old children's narrative skills in the pedagogical process. " has been developed within the first-level professional higher education study program "Preschool Teacher" at the Faculty of Education Sciences and Psychology of the University of Latvia. The work's supervisor is associate professor Dr. Antra Randoha. The aim of the research: to explore practically and theoretically how to promote storytelling skills in the preschool educational process. The qualification thesis consists of two parts - theoretical and empirical. Theoretical part: analyzing the theoretical insights of various psychologists, authors, educators, and philosophers on the development of children's language and its tasks, characteristics of middle preschool-aged children within the topic, and the impact of language on the development of storytelling skills in the educational process. Various theoretical insights on the improvement of storytelling skills as one of the main tasks for middle preschool-aged children are also discussed. Empirical part: criteria for evaluating children's storytelling skills were developed, and a description of the storytelling skills of 3-4-year-old children was provided at both the beginning and end of the study. The obtained results are reflected in tables and diagrams. Research base: 10 children aged 3-4 years from the preschool educational institution "X". The qualification thesis consists of an introduction, theoretical and research parts, conclusions, and a list of the used literature and sources. The volume of the qualification work is 55 pages, 6 pictures, 5 tables, the list of literature and sources consists of 19 units in Latvian and English, 2 appendices. Keywords: promotion of storytelling skills, dialogue, monologue, 3-4-year-old children.