Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorKriščune, Jolanta
dc.contributor.authorJaščuka, Oksana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:04:28Z
dc.date.available2025-05-27T01:04:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102745
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67517
dc.description.abstractDarba autore ir Oksana Jaščuka. Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “3 - 5 gadīgu bērnu valodas attīstības veicināšana lomu spēlēs”. Kvalifikācijas darba vadītāja ir Jolanta Kriščune. Darba mērķis ir izpētīt vai lomu spēles veicina valodas attīstību. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā darba daļā tika analizētas teorētiskās atziņas, literatūras avoti un pētījumi. Raksturota 3 – 5 gadus vecu bērnu valodas attīstība, vārdu krājums un lomu spēles nozīme valodas attīstībā. Analizētas dažādu autoru grāmatas un atziņas par to, ka spēle 3-5 gadus veciem bērniem ir aktīvākā dzīves sastāvdaļa, visa bērna attīstība notiek tieši caur spēli. Spēles izmantošana valodas apguvē bērniem ir motivējoša, ceļ bērna pašvērtējumu, palīdz iekļauties grupā, attīsta sociālās, kognitīvās un intelektuālās prasmes un valodas attīstību. Empīriskajā daļā tika pētīta lomu spēles nozīme 3-5 gadus vecu bērnu valodas attīstībā. Pētījumā autore izmantoja novērošanu, kurā tika noteikts bērnu valodas attīstības līmenis šādos kritērijos – stāstījums, dialogs, vārdu krājums. Praktiskais pētījums notika trīs posmos: 1) pedagogs grupiņas un ar katru bērnu atsevišķi veidoja dialogu un piedāvāja spēles bērnu valodas attīstībai katrā kritērijā 2) pedagogs organizēja un vadīja lomu spēļu nodarbības, autore novēroja bērnu valodas attīstības izmaiņas 3) autore veica rezultātu salīdzinājumu pirms spēļu nodarbībām un pēc spēļu nodarbībām. Pētījuma laikā apstiprinājās izvirzītais jautājums – vai lomu spēles veicina 3-5 gadu vecu bērnu valodas attīstību. Darba struktūra – anotācija latviešu valodā, anotācija angļu valodā, ievads, divas daļas, secinājumi, izmantotā literatūra, pielikumi, priekšlikumi. Darba apjoms 50 lpp., 6 tabulas, 5 attēli, darbā tika izmantoti 26 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe author of the work is Oksana Yaschuk. The qualification thesis was developed on the topic "Encouraging the language development of 3 - 5 year-old children in role-playing games". The supervisor of the qualification thesis is Jolanta Krisčune. The aim of the work is to investigate whether role-playing games contribute to language development. The work consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part of the work, theoretical hypotheses, literature sources and researches were analyzed. Language development of 3-5 year-old children, vocabulary and the importance of role play in language development are characterized. Books by various authors and findings that emphasize that play is the most active part of life for 3-5 year-old children and the entire development of a child takes place directly through play were analyzed. The use of games in language learning for children is motivating, raises the child's self-esteem, helps them fit into a group, develops social, cognitive and intellectual skills and language development. The empirical part investigated the importance of role play in the language development of 3-5 year old children. In the research, the author used observation, in which the level of children's language development was determined in the following criteria - narration, dialogue, vocabulary. The practical research took place in three stages: 1) the pedagogue created a dialogue with each child separately and offered games for the child's language development in each criteria 2) the pedagogue organized and led the role-play lessons, the author observed the changes in the children's language development 3) the author compared the results before and after the game lessons. During the research, the raised question was confirmed - whether role-playing games contribute to the language development of 3-5 year-old children. The structure of the paper – annotation in Latvian, annotation in English, introduction, two parts, conclusions, used literature, appendices, proposals. Workload 50 pages, 6 tables, 5 images, the work used 26 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectLomu spēles
dc.subjectValodas attīstība
dc.subjectBērnu valodas attīstības veicināšana
dc.subjectValoda
dc.title3 - 5 gadīgu bērnu valodas attīstības veicināšana lomu spēlēs
dc.title.alternativeThe usage of role – play to facilitate language development of 3-5-year-old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige