Digitālo rīku izmantošana mācību stundās 3.klasē
Author
Veisa, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura tēma: Digitālo rīku izmantošana mācību stundās 3.klasē. Darba mērķis: Noskaidrot digitālo rīku izmantošanas iespējas sākumskolā un skolotāju lietošanas paradumus digitālajiem rīkiem 3.klasē. Darba saturs: Lai sasniegtu darba mērķi, ir izvirzīts uzdevums izpētīt un analizēt pedagoģisko literatūru par jaunāko skolas vecumposmu digitālo rīku lietošanas kontekstā un digitālo rīku izmantošanu izglītībā. Tika pētīts un analizēts, kādas ir digitālo rīku izmantošanas iespējas mācību procesa organizēšanā sākumskolas klasēs, kādi ir digitālo rīku iedalījumi, kāda ir skolotāju un skolēnu digitālā kompetence, kādi ir digitālo rīku pozitīvie un negatīvie aspekti izglītībā. Darba autors veica pētījumu par to, kā skolotāji izmanto digitālos rīkus mācību stundās 3.klasē, kādu iespaidu digitālo rīku izmantošana atstāj uz mācību procesu. Darba autors semināra ietvaros sniedza ieskatu digitālo rīku izmantošanā sākumskolā. Darba empīriskais pētījums sastāv no trīs daļām: 1.Tika novērotas dažādu mācību priekšmetu stundas sākumskolas 3.klasēs. 2.Darba autors veica sākumskolas skolotāju aptauju par digitālo rīku izmantošanu sākumskolā. 3.Fokusgrupa -viens no uzdevumiem bija organizēt semināru sākumskolas skolotājiem par digitālo rīku izmantošanas iespējām sākumskolā. Darba noslēgumā tika apkopoti un analizēti iegūtie dati. Tika veikti secinājumi. Tika izstrādāti ieteikumi sākumskolas skolotājiem par digitālo rīku izmantošanu mācību procesā. Darba apjoms: Darbā ir 55 lappuses, 22 attēli, 51 literatūras avots un 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: Digitālie rīki, sākumskola, mācību stundas, 3.klase. Bachelor's theme: Using digital tools in 3rd grade classrooms. Objective of the work: Explore the use of digital tools in primary school and teachers' usage habits for digital tools in grade 3. Job content: In order to achieve the objective of the work, the task is to study and analyze pedagogical literature on the latest school age in the context of the use of digital tools and the use of digital tools in education. The possibilities for using digital tools to organize the learning process in primary school classrooms, the breakdowns of digital tools, the digital competences of teachers and pupils, the positive and negative aspects of digital tools in education were studied and analyzed. The author of the work conducted a study on how teachers use digital tools in the 3rd grade classrooms and the impact the use of digital tools has on the learning process. The author provided insight into the use of digital tools in primary school. The empirical study of the work consists of three parts: 1. Classes of different subjects were observed in grade 3 of primary school. 2. The author conducted a survey of primary school teachers on the use of digital tools in primary school. 3. Focus group - one of the tasks was to organize a seminar for primary school teachers on the use of digital tools in primary school. The results were collected and analyzed at the end of the work. Conclusions were drawn. Recommendations were made for primary school teachers on the use of digital tools in the learning process. Work volume: The work includes 55 pages, 22 images, 51 literature sources, and 3 attachments. Keywords: Digital tools, primary school, lessons, 3rd grade.