• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmsskolas vecuma bērnu adaptāciju ietekmējošo faktoru analīze

Thumbnail
View/Open
299-102974-Stroma_Polina_ps20032.pdf (847.9Kb)
Author
Štroma, Poļina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā tika novērtēta bērnu adaptācija bērnudārzā, tika analizēta dažādu iekšēju un ārēju faktoru ietekme adaptācijas posmā, ar mērķi identificēt vecāku un skolotāju savstarpējās sadarbības ietekmi uz bērnu emocionālo un sociālo attīstību. Bērnudārzu vide, bērnu grupiņa, skolotāji un vecāki ietekmē bērna emocionālo un sociālo attīstību. Bērna vajadzību apmierināšana, atgriezeniskā saite no apkārtējās vides formulē bērna personību. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un empīriskās. Darba izstrādes rezultātā autore konstatēja ka vecāku intelekta līmenis un sadarbība ar skolotājiem tiešā nozīmē ietekmē adaptācijas procesu un izstrādāja priekšlikumus to uzlabošanai. Atslēgvārdi: adaptācija, bērnudārzs, vecāki, skolotāji, bērni, sadarbība, faktori, ietekme.
 
The bachelor's thesis evaluated children's adaptation in kindergarten, analysed the influence of various internal and external factors during the adaptation stage, with the aim of identifying the impact of mutual cooperation between parents and teachers on children's emotional and social development. Kindergarten environment, group of children, teachers and parents influence the child's emotional and social development. Satisfying the child's needs, feedback from the environment formulates the child's personality. The work consists of two parts - theoretical and empirical. As a result of the development of the work, the author established that the level of parents' intelligence and cooperation with teachers directly affects the adaptation process and developed proposals for their improvement. Keywords: adaptation, kindergarten, parents, teachers, children, cooperation, factors, influence.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67529
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV