Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorVanags, Edmunds
dc.contributor.authorKozlovskis, Matīss
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:04:32Z
dc.date.available2025-05-27T01:04:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other103229
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67538
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot vai akadēmiskais stress, sociālo mediju lietošana un fiziskās aktivitātes ir saistītas ar un prognozē pusaudžu un jauniešu pašnovērtēto miega kvalitāti. Šķērsgriezuma pētījumā piedalījās 120 dalībnieki, no tiem 78 bija sievietes (65%) un 42 vīrieši (35%). Dalībnieki bija vecumā no 14 līdz 19 gadiem (M = 16,32, SD = 1,53), kuri apguva pamata, vidējo vai vidēji profesionālo izglītību. Dalībnieki aizpildīja Pitsburgas miega kvalitātes indeksu (PSQI; Buysse et al., 1989), Akadēmisko stresa skalu pusaudžiem (ESSA; Sun et al., 2011), Sociālo mediju lietošanas paradumu aptauju (SMLP; Grinberga, 2019) un Starptautiskās fiziskās aktivitātes aptaujas īso vērsiju (IPAQ-SF; Booth, 2000). Pētījumā tika novērota statistiski nozīmīga pozitīva saistība starp pašnovērtēto miega kvalitāti un akadēmisko stresu. Statistiski nozīmīga negatīva saistība tika novērota starp pašnovērtēto miega kvalitāti un zemas intensitātes fiziskām aktivitātēm. Savukārt, pētījumā netika novērota statistiski nozīmīga saistība starp pašnovērtēto miega kvalitāti un sociālo mediju lietošanu. Statistiski nozīmīgi pašnovērtētās miega kvalitātes prognozētāji bija akadēmiskā stresa komponents spiediens no mācībām un sociālo mediju lietošanas komponents biežums.
dc.description.abstractPurpose of the study was to explore whether academic stress, social media use and physical activity are related to and predict the quality of self-assessed sleep among teens and young people. The cross-sectional study involved 120 participants, of whom 78 were women (65%) and 42 men (35%). Participants were between the ages of 14 and 19 (M = 16.32, SD = 1.53), who were undergoing primary, secondary or secondary-professional education. Participants completed The Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI; Buysse et al., 1989), The Educational Stress Scale for Adolescents (ESSA; Sun et al., 2011), Social Media Use Habits survey (SMLP; Grinberga, 2019), and International Physical Activity Questionnaire – Short Form (IPAQ-SF; Booth, 2002). A statistically significant positive relationship was observed between self-assessed sleep quality and academic stress. A statistically negative relationship was observed between self-assessed sleep quality and low intensity physical activity. No relatioship was observed between self-assessed sleep quality and use of social media. Statistically significant predictors of self-assessed sleep quality were academic stress component pressure from studies and social media use component frequency.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectpašnovērtētā miega kvalitāte
dc.subjectakadēmiskais stress
dc.subjectsociālo mediju lietošana
dc.subjectfiziskās aktivitātes
dc.subjectpusaudži
dc.titlePusaudžu un jauniešu pašnovērtētā miega kvalitāte un tās saistība ar akadēmisko stresu, sociālo mediju lietošanu un fiziskām aktivitātēm
dc.title.alternativeSelf-assessed sleep quality of adolescents and young people and it's relationship with academic stress, social media use and physical activity
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию