• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Partneru vērtību un vērtību kongruences saistība ar partnerattiecību kvalitāti

Thumbnail
Öffnen
299-103250-Gailite_Anete_am14080.pdf (517.2Kb)
Autor
Gailīte, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stokenberga, Ieva
Datum
2024
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Pētījuma mērķis bija noskaidrot partneru vērtību un vērtību kongruences saistību ar apmierinātību ar attiecībām, kā arī identificēt vērtību dimensijas, kas prognozē augstāku apmierinātības ar attiecībām līmeni. Pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka vērtību dimensijas "Atvērtība pārmaiņām" (Pašrealizācija, Stimulācija, Hedonisms) un "Paštransendence" (Universālisms, Labvēlība) ir statistiski nozīmīgi apmierinātības ar attiecībām prognozētāji. Tomēr vērtību dimensijas "Konservatīvisms" un "Pašstiprināšana" neuzrādīja nozīmīgu saistību ar apmierinātību ar attiecībām. Pētījumā atklājas, ka vērtību kongruence ir pozitīvi saistīta ar apmierinātību ar attiecībām, lai gan šī saistība ir vāja. Pētījuma rezultāti neparāda, ka kādas konkrētas vērtības vai vērtību dimensijas kongruence prognozētu apmierinātību, kas norāda, ka partnerattiecību kvalitātes konteksā svarīga ir kopējā vērtību saskaņotība, nevis līdzība kādās konkrētās vērtībās.
 
The aim of the study was to determine the relationship between partners' values and value congruence with relationship satisfaction, as well as to identify value dimensions that predict higher levels of relationship satisfaction. The results of the study revealed that the value dimensions ‘Openness to Change’ (Self-Direction, Stimulation, and Hedonism) and ‘Self-Transcendence’ (Universalism and Benevolence) are statistically significant predictors of relationship satisfaction. However, the value dimensions "Conservatism" and "Self-Enhancement" did not show a significant association with relationship satisfaction. The study found that value congruence is positively associated with relationship satisfaction, although this association is weak. The results of the study do not show that congruence in any particular value or value dimension predicts satisfaction, suggesting that it is the overall congruence of values that is important in the context of partnership quality, not the similarity in any particular values.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67542
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV