SAISTĪBA STARP PERSONĪBAS IEZĪMĒM UN INDIVIDUĀLĀM ATŠĶIRĪBĀM AKADĒMISKAJĀ MOTIVĀCIJĀ STARP STUDENTIEM, KAS MĀCĀS KLĀTIENĒ UN ATTĀLINĀTI
Author
Ļisa, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Pāvuls, Uldis
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis: Pētīt un salīdzināt akadēmiskās motivācijas līmeņus studentiem, kuri mācās tiešsaistē un klātienē. Dalībnieki: 80 studenti vecumā no 19 līdz 43 gadiem, 63 sievietes un 27 vīrieši: 40 klātienes studenti un 40 attālinātie studenti. Pētījuma metodika: Demogrāfiskā anketa; "Akadēmiskās motivācijas skala (AMS-C)" (Academic Motivation Scale (AMS-C) R. R. Vallerand, 1989, 1992); Īsā versija aptaujai "Lielais piecinieks" (BFI-20, John & Srivastava, 1999). Korelācijas analīze parādīja, ka apzinīgums, ekstraversija un labvēlīgums pozitīvi saistīti ar būtisko motivāciju, sasniegumiem, stimulāciju un pašizpausmi, bet neirotisms ar ārējo regulāciju, pašizpausmi un būtisko motivāciju. Regresijas analīze parādīja, ka ekstraversija ir nozīmīgs prediktors gan būtiskajai, gan nebūtiskajai motivācijai, tomēr mācību formas moderācija neuzrādīja nozīmīgu ietekmi uz akadēmisko motivāciju. Objective: To investigate and compare the levels of academic motivation among students in online and face-to-face learning. Participants: 80 students aged 19 to 43 years, 63 women and 27 men: 40 face-to-face students and 40 online students. Methodology: Demographic questionnaire; "Academic Motivation Scale (AMS-C)" (Academic Motivation Scale (AMS-C) R. R. Vallerand, 1989, 1992); Short version of the "Big Five" questionnaire (BFI-20, John & Srivastava, 1999). Correlation analysis showed that conscientiousness, extraversion, and agreeableness were positively related to intrinsic motivation, achievements, stimulation, and self-expression, while neuroticism was related to external regulation, self-expression, and intrinsic motivation. Regression analysis showed that extraversion is a significant predictor for both intrinsic and extrinsic motivation, but the moderation of the form of study did not show a significant impact on academic motivation.