Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorŠaitere, Sanita
dc.contributor.authorSpaska, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:04:34Z
dc.date.available2025-05-27T01:04:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other103268
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67553
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir izpētīt, kā psiholoģiskais kapitāls un tā dimensijas ietekmē darba izpildi un darbinieku nodomus aiziet no organizācijas, kā arī noskaidrot demogrāfisko faktoru ietekmi uz šiem nodomiem. Tāpat pētījumā tiek pārbaudīta hipotēze par psiholoģiskā kapitāla mediatora lomu starp darba izpildi un nodomiem aiziet no organizācijas. Pētījumā piedalījās 112 tiešie darbinieki un instruktori no vairākiem ātras ēdināšanas restorānu struktūrvienībām - McDonald’s, KFC un Hesburger. Pētījumā tika izmantotas 4 aptaujas: Psiholoģiskā kapitāla aptauja (Psychological Capital Questionnaire - PCQ-12, Luthans, Avolio & Avey, 2007), Nodomu aiziet no organizācijas mērīšanas metode (Pāvuls, 2003), Darba izpildes pašvērtēšanas aptauja (pašveidotā) un demogrāfisko datu aptauja. Rezultāti rāda, ka visi psiholoģiskā kapitāla apakšfaktori ir cieši, pozitīvi un statistiski nozīmīgi savstarpēji saistīti, izņemot mērenu, taču joprojām pozitīvu un statistiski nozīmīgu saikni starp elastīgumu un cerību. Augsts psiholoģiskais kapitāls efektīvi samazina darbinieku nodomus pamest darbu, veidojot ciešas un pozitīvas attiecības ar darba izpildi, kas savukārt spēj prognozēt darbinieku nodomus aiziet no organizācijas. Analīzes atklāj, ka no visiem demogrāfiskajiem datiem vecums ir vienīgais, kas spēj paredzēt nodomus aiziet. Turklāt, psiholoģiskais kapitāls statistiski nozīmīgi mediē attiecības starp darba izpildi un nodomiem aiziet, nodrošinot būtisku ietekmi uz šiem aspektiem.
dc.description.abstractThe aim of this master thesis is to investigate how psychological capital and its dimensions affect job performance and employees' intentions to leave, and to explore the impact of demographic factors on these intentions. The study also tests the hypothesis that psychological capital plays a mediating role between job performance and intentions to leave. The study involved 112 direct employees and trainers from several fast food restaurant divisions - McDonald's, KFC and Hesburger. The four questionnaires used in the study were the Psychological Capital Questionnaire (PCQ-12, Luthans, Avolio & Avey, 2007), the Intentions to Leave (Pavul, 2003), the Job Performance Self-Evaluation Survey (self-administered) and the Demographic Data Survey. The results show that almost all psychological capital sub-factors are strongly, positively and statistically significantly correlated with each other, except for a moderate but still positive and statistically significant relationship between resilience and hopefulness. High psychological capital is effective in reducing employees' intentions to leave by building a strong and positive relationship with job performance, which in turn is able to predict employees' intentions to leave the organisation. Analyses reveal that of all demographics, age is the only one that can predict intentions to leave. Moreover, psychological capital mediates the relationship between job performance and intentions to leave in a statistically significant way, providing a significant effect on these aspects.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectPsiholoģiskais kapitāls
dc.subjectDarba izpilde
dc.subjectNodomi aiziet no organizācijas
dc.subjectĀtras ēdināšanas restorāni
dc.titlePSIHOLOĢISKĀ KAPITĀLA SAISTĪBA AR DARBA IZPILDI UN NODOMIEM AIZIET NO DARBA ĀTRĀS ĒDĪNĀŠANAS RESTORĀNU DARBINIEKIEM
dc.title.alternativeThe Relationship of Psychological Capital with Job Performance and Turnover Intentions Among Fast Food Restaurant Employees
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige