• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašvadītu mācīšanās prasmju pilnveide 7. klases bioloģijas temata "Kas nodrošina augu un dzīvnieku balstu un kustības?" apguvē

Thumbnail
View/Open
299-103539-Alksne_Alda_au06023.pdf (11.78Mb)
Author
Alksne, Alda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Pašvadītu mācīšanās prasmju pilnveide 7. klases bioloģijas temata "Kas nodrošina augu un dzīvnieku balstu un kustības?" apguvē. Alda Alksne. Darba vadītāja: Dr. paed. Rita Birziņa. Diplomdarbs – skolotāja pieredzes darbs, 60 lappuses, 20 attēli, 3 tabulas, 28 literatūras avoti, 14 pielikumi. Latviešu valodā. Darba mērķis ir apkopot un izvērtēt pieredzi, kas saistīta ar skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju attīstības plānošanu, īstenošanu un novērtēšanu 7. klases bioloģijas stundās, apgūstot organismu balstu un kustības sistēma tematu. Darbā apkopota un izvērtēta autores praktiskā pieredze, strādājot ar 24 skolēniem. Ir izstrādāts un aprobēts temata “Kas nodrošina augu un dzīvnieku balstu un kustības?” tematiskais plāns, temata stundu plāni, mācību materiāli un temata nobeiguma pārbaudes darbs. Skolēni uz pašvadītu mācīšanos tiek virzīti visos skolā apgūstamajos priekšmetos, arī bioloģijā skolēni prot atrast nepieciešamo informāciju, gan izmantojot portatīvos Chromebook planšetdatorus, gan arī mācību grāmatas. Bioloģijas apguvē sasniegti viduvēji rādītāji, tomēr jāpiemin, ka atkārtota domu kartes veidošana, apgūstot bioloģijas secīgo tematu, skolēniem ir izdevies sasniegt labākus rezultātus. Kopumā var secināt, ka pašvadītas mācīšanās stratēģija ir jāturpina apgūt gan autorei – meklējot veiksmīgākas metodes, gan skolēniem uzkrājot pašvadītas mācīšanas iemaņas.
 
Developing self-directed learning skills in the 7th grade biology topic "What provides support and movement for plants and animals?". Author: Alksne, A., supervisor: Dr. paed. Birziņa, R. Thesis – teacher's experience work, 60 pages, 20 pictures, 3 tables, 28 literature sources, 14 appendices. Latvian Language. The work aims to collect and evaluate the experience related to the planning, implementation, and evaluation of the development of students' self-directed learning skills in the 7th-grade biology classes, learning the subject of the support and movement system of organisms. The work summarizes and evaluates the author's practical experience working with 24 students. The thematic plan, lesson plans, teaching materials, and the final exam of the topic have been developed and approved. Students are encouraged to self-directed learning in all school subjects, including biology, students know how to find the necessary information, both using portable Chromebook tablets and textbooks. Mediocre results were achieved in the study of biology, however, it should be mentioned that the students managed to achieve better results by repeatedly creating a mind map when learning the sequential topic of biology. Therefore, it can be concluded that the strategy of self-directed learning needs to be continued, both by the author - in search of more successful methods, and by students accumulating self-directed teaching skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67559
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV