Matemātisko vienādojumu risināšanas pamatprincipu pielietošana fizikas formulu pārveidošanas prasmju pilnveidei pamatskolas fizikā
Author
Hermane, Žaklīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Cinīte, Ilva
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs – skolotāja pieredzes darbs, 33 lappuses, 15 attēli, 4 tabulas, 16 literatūras avoti, 2 pielikumi. Latviešu valodā. Darba mērķis ir apkopot un izvērtēt pieredzi 8. klases skolēniem fizikas temata “Kāpēc ķermeņi kustas?” laikā, veicot formulu pārveidošanu, izmantojot matemātisko vienādojumu risināšanas pamatprincipus. Mērķa sasniegšanai tika analizēta zinātniskā un metodiskā literatūra par matemātikas pielietošanu fizikas stundās, izstrādāts stundas plāns, fizikas formulu pārveidošanas apguvei, atbilstoši Skola2030 sasniedzamajiem rezultātiem. Darba laikā tika veikta skolēnu sniegumu vērtēšana un to salīdzināšana 8. klases skolēniem, novērojot, ka matemātikas novirziena klase sekmīgāk veic aprēķinu uzdevumus fizikā. Noslēgumā apkopota informācija par dalīšanos profesionālajā pieredzē, norādot, kur pieejami mācību materiāli. Thesis – Teacher's Experience Work, 33 pages, 15 illustrations, 4 tables, 16 literature sources, 2 appendices. In Latvian. The aim of the work is to compile and evaluate the experience of 8th grade students during the physics topic "Why do bodies move?" by performing formula transformations using the basic principles of solving mathematical equations. To achieve this goal, scientific and methodological literature on the application of mathematics in physics lessons was analyzed, a lesson plan for mastering physics formula transformations was developed, in accordance with the achievable results of Skola2030. During the work, the performance of students was assessed and compared among 8th grade students, observing that students in the mathematics-focused class performed calculation tasks in physics more successfully. In conclusion, information about sharing professional experience was compiled, indicating where teaching materials are available.