Efektīva atgriezeniskā saite 10. klases skolēniem matemātikas stundās
Author
Bogdanova, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Efektīva atgriezeniskā saite 10.klases skolēniem matemātikas stundās. Bogdanova. S., darba vadītāja Mg. paed. A. Kumerdanka. Diplomdarbs 45 lappuses, 2.attēlas, 6 tabulas, 20 literatūras avoti, 9 pielikumi. Latviešu valodā. Diplomdarba “Efektīva atgriezeniskā saite 10.klases skolēniem matemātikas stundās.” mērķis ir izpētīt dažādu atgriezeniskās saites metožu lomu skolēnu pašnovērtēšanas prasmju pilnveidošanā un iedot savus metodiskus komentārus efektīvas atgriezeniskās saites izmantošanai matemātikas stundās. Lai sasniegtu darba mērķi, diplomdarba ietvaros ir izpētīta literatūra par summātīvo un formātīvo vērtēšanu, par atgriezeniskas saites metodēm, pētījumā daļā ir aprakstīti atgriezeniskas saites piemēri un iedoti metodiskie komentāri par atgriezeniskās saites efektīvtāti. Diplomdarba pētāma auditorija ir Rīgas 96. vidusskolas 10. B klase, kurā mācas 33 skolēni. Atgriezeniskās saites ietekmi uz skolēna pašnovērtēšanas prasmju pilnveidošanu darba autore izpētīja viena 10.klases temata ietvāros - “Daļveida funkcija, algebriskās daļas” Diplomdarba izstrādes laikā ir izmantotas dažādas atgriezeniskās saites metodes, analizēti rezultāti un formulēti metodiskie komentāri, kā arī ir veikta skolēnu anketēšana, lai noskaidrotu, kuras agriezeniskas saites metode, pēc skolēnu viedokļa ir vissefektīvakā un kura vislābāk pilnveido pašnovērtēšanas prasmes. Atslēgvārdi: atgriezeniskā saite, formatīvā vērtēšana, pašnovērtēšanas prasmes, 10. klase. Effective feedback for 10th grade students in math lessons. Bogdanova. S., supervisor A. Kumerdanka. Thesis 46 pages, 6 tables, 20 literature sources, 7 appendices. Latvian Language. Diploma thesis "Effective feedback for 10th grade students in mathematics classes." the aim is to investigate the role of different feedback methods in improving students' self-assessment skills and to give their methodological comments for the use of effective feedback in mathematics lessons. In order to achieve the goal of the work, the literature on summative and formative evaluation, on feedback methods has been researched within the framework of the thesis, examples of feedback are described in part of the study and methodological comments on the effectiveness of feedback are given. The research audience of the diploma thesis is the 10th B class of Riga 96th Secondary School, where 33 students study. The author of the paper investigated the effect of feedback on improving the student's self-assessment skills within the framework of one 10th grade topic - "Partial function, algebraic parts" During the development of the diploma thesis, various feedback methods have been used, the results have been analyzed and methodological comments have been formulated, as well as student questionnaires have been conducted in order to find out which foreign language link method is the most effective according to the students' opinion and which best improves self-assessment skills. Keywords: feedback, formative assessment, self-assessment skills, 10th grade.