• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Viļa Plūdoņa dzejolis "Zaķīšu pirtiņa" kā iedvesmas avots darbā ar filcēšanu dizainā un tehnoloģijās 4. klasē

Thumbnail
View/Open
299-103818-Hacikjana_Elizabete_eh20009.pdf (5.197Mb)
Author
Hačikjana, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt Viļa Plūdoņa dzejoļa “Zaķīšu pirtiņa” kā iedvesmas avota izmantošanas iespējas dizainā un tehnoloģijas filcēšanas tēmā 4. klasē, izstrādāt tā tematisko plānu un aprobēt to skolā. Mācību temata apguves laikā autore vēlas iepazīstināt skolēnus ar latviešu dzejnieku Vili Plūdoni un viņa darbiem un sekmēt skolēnu rokdarbu prasmju attīstību filcēšanā. Bakalaura darba pirmajā un otrajā nodaļā autore apskatīja literatūru par iedvesmas avotiem, Vili Plūdoni, viņa dzejoli “Zaķīšu pirtiņa” un par filcēšanu, un tās tehnikām. Darba trešajā nodaļā autore analizēja pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, mācību saturu reglamentējošos normatīvos dokumentus. Nodaļā tiek aprakstīts mācību tēmas saturs, izveidots mācību stundu tematiskais plāns, vērtēšanas kritēriji un izmantojamās mācību metodes. Darba ceturtajā nodaļā tiek aprakstīta mācību satura aprobācija skolā, novērojumu analīze, apkopoto pašvērtējumu rezultāti un skolēnu gūto rezultātu analīze. Izstrādātais mācību saturs tika izveidots atbilstoši nepieciešamajiem sasniedzamajiem rezultātiem, ņemot vērā vecumposmu, iepriekšējās zināšanas un tā, lai skolēniem būtu interese, motivācija kvalitatīvi strādāt stundas laikā. Stundās skolēniem ir ļauts būt radošiem un veidot pēc saviem uzskatiem vispiemērotāko telpisko objektu atbilstoši tēmai, kuru rezultātā skolēniem veiksmīgi izdevās izveidot filcētu telpisko objektu, iedvesmojoties no V.Plūdoņa dzejoļa “Zaķīši pirtiņa”, un tas apstiprina, ka izstrādātais mācību saturs un mācību uzdevumi ir piemēroti dizaina un tehnoloģiju tēmai „Kā filcē telpiskus tekstila objektus?” 4.klasē.
 
The aim of the bachelor thesis is to investigate the possibilities of using the poem "Zaķīšu pirtiņa" by Vilis Pludonis as a source of inspiration for design and technology in the topic of felting in the 4th grade, to develop its thematic plan and to approve it in school. During the teaching of the topic, the author wants to introduce students to the Latvian poet Vils Pludonis and his works and to promote the development of students' needlework skills in felting. In the first and second chapters of the bachelor thesis, the author reviews the literature on sources of inspiration, Vili Pludonis, his poem "Zaķīšu pirtiņa" and on felting and its techniques. In the third chapter, the author analyzed the pedagogical and psychological literature, normative documents regulating the curriculum. The chapter describes the content of the teaching topic, creates a thematic plan of lessons, evaluation criteria and teaching methods to be used. The fourth chapter of the thesis describes the validation of the curriculum in the school, the analysis of observations, the results of the collected self-assessments, and the analysis of the results obtained by the students. The content was developed according to the required outcomes, taking into account the age group, and prior knowledge, and in such a way that the students are interested and motivated to work qualitatively during the lesson. In the lessons, the students are allowed to be creative and to create the most suitable spatial object according to the topic, as a result of which the students successfully managed to create a felted spatial object inspired by the poem by V.Plūdonis "Zaķīši pirtiņa", which confirms that the developed teaching content and learning tasks are suitable for the topic of design and technology "How to felt spatial textile objects?" in the 4th grade.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67571
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV