dc.contributor.advisor | Odiņa, Indra | |
dc.contributor.author | Urlika, Jeļizaveta | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T01:04:40Z | |
dc.date.available | 2025-05-27T01:04:40Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 103846 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67578 | |
dc.description.abstract | Mācīšana sākumskolā ir diezgan izaicinoša, un skolotāji visā pasaulē saskaras ar vienu un to pašu problēmu, - jaunākā skolas vecuma skolēnu motivēšana mācību stundas laikā, uzmanības pievēršana un iesaistīšana mācību procesā. Jaunākā skolas vecuma skolēniem ir diezgan grūti būt gan aktīviem stundas laikā, gan vienlaicīgi uzmanīgi uzklausīt skolotāja norādījumus, jo skolēni ātri sāk garlaikoties un zaudē ieinteresi stundā. Viens no veidiem, kā iesaistīt skolēnus un ieinteresēt viņus mācībās un mācību priekšmetā, ir izmantot dažāda veida animācijas, video, dziesmas, dejas un spēles. Visi šie aspekti ir saistīti ar Valodas mācīšanās darbībā metodi. Šajā pētījumā tika pētīts, kā uzlabot vārdu krājuma mācīšanu 1. Klases skolēniem, izmantojot Valodas mācīšanās darbībā metodi angļu valodas stundās. Deviņi skolēni no pirmas klases no vienas no privātajām vidusskolām tika izvēlēti angļu valodas leksikas apguvei angļu valodas stundās, kurās tika izmantota Valodas mācīšanās darbībā metode. Četras praktizējošas angļu valodas skolotājas, kuras strādāja ar sākumsskolas skolēniem, tika izvēlētas, lai intervētu par leksikas mācīšanu jaunākā skolas vecuma skolēniem. Balstoties uz saņemtajiem datiem lielākā daļa skolēnu pievērsa uzmanību un aktīvi piedalījās nodarbībās, kurās tika izmantoti uzdevumi, kas balstīti uz Valodas mācīšanās darbībā metodi. | |
dc.description.abstract | Teaching at primary school is rather challenging, and teachers all over the world face the same problem, which is motivating young learners to pay attention during the lesson and engage them in the learning process. For young learners, it is rather difficult to be active during the lesson as well as to listen carefully to the teacher’s instructions, as students usually soon feel bored and lose interest in the lesson. One of the ways to engage the students and get them interested in the lesson and in the subject that they are learning is by using different kinds of animations, videos, songs, dances and games. All these aspects are involved in the Total Physical Response Method. The present study explored how to improve the teaching of vocabulary to Form 1 students using the Total Physical Response method in English lessons. Nine students of Form 1 from one of the private secondary schools were chosen to learn English vocabulary during English language lessons where the Total Physical Response Method was used. Four practicing English language teachers who worked with elementary school students were chosen to give an interview about teaching vocabulary to young learners. According to the received data the majority of the students paid attention and actively participated in the lessons where tasks based on the Total Physical Response method were used. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | vocabulary teaching | |
dc.subject | Total Physical Response method | |
dc.subject | young learners | |
dc.subject | English lessons | |
dc.title | Valodas mācīšanās darbībā vārdu krājuma mācīšanai 1. klases skolēniem angļu valodu stundās | |
dc.title.alternative | Total Physical Response to Teach Vocabulary in English Lessons to Form 1 Students | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |