Mācību rīks “Tīrskata lasītājs” 7. klases skolēnu lasītā teksta izpratnes attīstībai angļu valodā
Author
Vdova, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Izglītības sistēma pasaulē mainās, uzsverot skolēnu patstāvīgo mācīšanos. Balstoties uz pēdējo PISA pētījumu (Latvijas Sabiedriskie Mediji [LSM], 2023), lasītprasme dzimtajā valodā ir pasliktinājusies vairākās valstīs. Turklāt lasītprasmes problēma ietekmē citu svešvalodu apguvi. mērķis ir noskaidrot, kā mācību rīks “Tīrskata lasītājs” var sekmēt 7. klases skolēnu lasītā teksta izpratnes attīstību, apgūstot angļu valodu kā svešvalodu. Balstoties uz teorētisko literatūru par lasītprasmes attīstību un pusaudžu mācīšanās īpatnībām, tika veikta gadījuma izpēte, analizējot lasīšanas attīstību septīto klašu skolēniem ar valodas mācīšanās grūtībām, izmantojot “Tīrskata lasītāju”. Pētījumā iesaistīto skolēnu rezultāti parāda saprašanas prasmju uzlabojumu. Rezultāti norāda uz to, ka “Tīrskata lasītājs” ir efektīvs rīks pusaudžu lasītā teksta izpratnes uzlabošanai, vienlaicīgi attīstot viņu tehnisko lasīšanu un pārliecību, patstāvību un motivāciju valodas apguves procesā. The education system has been changing around the world, addressing students' independent learning. Reading skills in the native language, according to the latest PISA research (Latvijas Sabiedriskie Mediji [LSM], 2023), have decreased in most countries. Moreover, the problem of reading skills influences the acquisition of other languages. This study aims to promote reading comprehension skills development by using “Immersive Reader” when learning English as a foreign language. Based on the literature review on reading skills development and adolescents’ learning peculiarities, a case study was conducted analyzing reading progress with the use of “Immersive Reader” by seventh graders with language learning difficulties. The examination of particular learners demonstrated the enhancement of learners’ ability to comprehend texts. The results indicate that “Immersive Reader” is a useful tool for improving reading comprehension among adolescents, meanwhile improving technical reading and a learner's confidence, independence and motivation in the language learning process.