Dizaina dienasgrāmatas izstrāde un ieviešana šūšanas apguvē dizainā un tehnoloģijās 9. klasē Valdorfskolā
Author
Paškoviča, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: "Dizaina dienasgrāmatas izstrāde un ieviešana šūšanas apguvē dizainā un tehnoloģijās 9. klasē Valdorfskolā" Mērķis: Izveidot dizaina dienasgrāmatu gurnģērba šūšanas apguvei valdorfskolā 9. klasē. Bakalaura darbam tika izstrādāta teorētiskā un empīriskā daļa, iekļaujot sevī 3 nodaļas un 8 apakšnodaļas. Teorētiskā pētījuma daļā tika izpētīta un apkopota informācija par valdorfpedagoģijas izmantoto pedagoģisko programmu, kā arī par dizaina un tehnoloģiju saturu un darbiem. Empīriskā pētījuma daļā tika izpētītas paraugprogrammas metodes, izstrādāts dizaina dienasgrāmatas paraugs, balstoties uz piedāvātajiem materiāliem, kā arī izstrādāti mācību materiāli šūšanas apgūvei 9. klasē. Pedagoģiskās norises procesā tika iekļauti trīs darbi šūšanas apgūvei - konstruēšana, dizaina domāšana, izmantojot dizaina dienasgrāmatu, un dizaina produkta izstrāde. Pedagoģiskās norises procesā tika iekļauta refleksija un izmantotas dizaina dienasgrāmatas metodes, izmantojot aptaujas metodi. Visi darbā iegūtie dati tika apkopoti un analizēti, un uz to pamata tika izdarīti darba secinājumi. Bakalaura darba beigās tika atbildēts uz pētījuma jautājumu: vai tradicionālajā šūšanas satura apguvē Valdorfskolā var integrēt dizaina domāšanas procesus? Pedagoģiskās norises laikā tika iegūti secinājumi par dizaina dienasgrāmatas metožu noderīgumu dizaina un tehnoloģiju stundās, kā arī darba izstrādes procesā. Darba apjoms ir 63 lpp. Darbam ir pievienoti 18 attēli, 12 tabulas un 41 literatūras avots. Atslēgas vārdi: dizaina domāšana, dizains un tehnoloģijas, dizaina dienasgrāmata, valdorfskola, šūšana. Bachelor's thesis topic: "Development of the design diary. Mastering sewing in design and technologies during the 9th grade at Waldorfschool". Aim: Create a design diary for learning how to sew loincloths at a Waldorf school in the 9th grade. The theoretical and empirical parts were developed for this bachelor thesis, including 3 chapters and 8 subsections. Theoretical research includes collected and analysed information regarding the pedagogical program used in Waldorf pedagogy, as well as regarding the contents and works of design and technology. Whereas, empirical research includes thorough analysis of the methods of the sample program, a developed sample of a design diary based on the proposed materials, as well as teaching materials for learning sewing in the 9th grade were developed. The educational process included three tasks for learning sewing - construction, design thinking with the use of a design diary, and the development of a design product. Reflection was included in the educational process and design diary methods were used, with the use of a survey method. All the acquired data was collected and analysed, based on which, the conclusions were constructed. At the end of the bachelor's thesis, the research question was answered: Can design thinking processes be integrated into the traditional learning of sewing methods in the Waldorf School? During the educational process, conclusions were obtained regarding the usefulness of design diary methods in design and technology lessons, as well as in the process of work development. This is made of 63 pages. There are 18 images, 12 tables and 41 literature sources are attached to the work. Keywords: design thinking, design and technology, design diary, Waldorf school, sewing.