dc.contributor.advisor | Margeviča-Grinberga, Ieva | |
dc.contributor.author | Aleksejeva, Darja | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T01:04:42Z | |
dc.date.available | 2025-05-27T01:04:42Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 103888 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67585 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba Zinātniskā stila apguves iespējas latviešu valodas stundās 11. klasē mērķis ir izvērtēt izvēlēto metožu un uzdevumu piemērotību kvalitatīvai zinātniskā valodas stila pazīmju un īpatnību apguvei. Pētāmās problēmas aktualitāti apliecina fakts, ka 71% vidusskolēnu eksāmenā laikā pieļauj vidēji piecas stila kļūdas. Ir nepieciešams pievērst īpašu uzmanību valodas funkcionālo stilu apguvei. Bakalaura darbā ir četras nodaļas. Pirmajā nodaļā analizēts zinātniskais valodas stils un tā apguves iespējas vidusskolā, otrajā nodaļā apkopota informācija par 11. klases skolēnu vecumposma īpatnībām, trešajā nodaļā veikts izmēģinājumdarbībā iesaistīto skolēnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, bet ceturtajā nodaļā raksturota izmēģinājumdarbības norise un rezultāti. Pētījumā secināts, ka bakalaura darba mērķis ir sasniegts: metodes un uzdevumi ir aprobēti, skolēni uzlabojuši teorētiskās zināšanas par zinātnisko valodas stilu, pulnveidojuši prasmi izstrādāt zinātniskā stila tekstus. Atslēgvārdi: latviešu valoda, lingvodidaktika, valodas funkcionālie stili, zinātniskais valodas stils. | |
dc.description.abstract | The aim of the bachelor's thesis The Formal Language’s Learning Opportunities in Latvian Lessons in Form 11 is to evaluate the suitability of the chosen methods and tasks for qualitative learning of the features and peculiarities of the scientific language style. The relevance of the researched problem is confirmed by the fact that 71% of high school students make an average of five style mistakes during the exam. It is necessary to pay special attention to the learning of functional styles. The bachelor thesis has four chapters. The first chapter analyzes the formal language style and its learning opportunities in high school, the second chapter summarizes information about the age characteristics of 11th grade students, the third chapter describes the pedagogical and psychological characteristics of the students involved in the experiment, and the fourth chapter describes the process and results of the experiment. The study concluded that the aim of the bachelor's thesis has been achieved: the methods and tasks have been approved, the students have improved their theoretical knowledge of the formal style, and have perfected the skill of developing formal style texts. Keywords: Latvian language, language didactics, functional language styles, formal language style. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | latviešu valoda | |
dc.subject | lingvodidaktika | |
dc.subject | valodas funkcionālie stili | |
dc.subject | zinātniskais valodas stils | |
dc.title | Zinātniskā stila apguves iespējas latviešu valodas stundās 11. klasē | |
dc.title.alternative | The Formal Language’s Learning Opportunities in Latvian Lessons in Form 11 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |