Skolēnu pētīšanas prasmju attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās 9. klasē
Author
Jēkabsone, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba Skolēnu pētīšanas prasmju attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās 9. klasē mērķis ir pārbaudīt izstrādātā mācību materiāla piemērotību skolēnu pētīšanas prasmju attīstīšanai latviešu valodas reģionālo variantu iepazīšanai veltītajās stundās 9. klasē. Darbā ir četras nodaļas. Pirmajā nodaļā analizēti mācības reglamentējošie dokumenti, mācību līdzekļi un citi resursi. Otrajā nodaļā analizēts lingvistiskais materiāls, trešajā nodaļā – pētīšanas prasmju nepieciešamības, attīstīšanas metožu un paņēmienu kopums, bet ceturtajā nodaļā atspoguļots izmēģinājumdarbībā iesaistīto skolēnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, mācību materiāla izstrāde un aprobācija. Pētījumā secināts, ka bakalaura darba mērķis tika sasniegts daļēji, jo skolēni ir ieguvuši zināšanas dialektoloģijā, bet pētīšanas prasmju attīstīšanai, nostiprināšanai un novērtēšanai nepieciešams lielāks stundu skaits. The aim of the bachelor's thesis, Possibilities of Developing Students' Research Skills in Latvian Language Lessons in the 9th Grade, is to examine the suitability of the developed learning material for developing students' research skills in the lessons dedicated to getting to know the regional variants of the Latvian language in the 9th grade. The work has four chapters. The first chapter analyzes the teaching regulatory documents, teaching aids and other resources. In the second chapter, the linguistic material is analyzed, in the third chapter, the need for research skills, the set of development methods and techniques, and in the fourth chapter, the pedagogical and psychological characteristics of the students involved in the experiment, the development and approbation of the teaching material are reflected. The study concluded that the aim of the bachelor's thesis has been partially achieved, because the students have acquired knowledge in dialectology, but more lessons is needed to strengthen and evaluate research skills.