Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorStikute, Elita
dc.contributor.authorLauva, Lineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:04:44Z
dc.date.available2025-05-27T01:04:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other103922
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67592
dc.description.abstractBakalaura darba "Zentas Mauriņas personības un eseju iepazīšana literatūras stundās 10. klasē" mērķis ir izstrādāt tematisko plānojumu, lai veicinātu pilnvērtīgu Zentas Mauriņas personības un eseju apguvi, pilnveidojot skolēnu personisko redzējumu un rosinot izvērtēt esejās paustās vērtības. Bakalaura darbā ir ievads, sešas nodaļas, secinājumi, pielikumi. Pirmajā nodaļā tiek raksturota literatūras mācību priekšmeta specifika. Otrajā nodaļā raksturota Zenta Mauriņas personība un daiļrade. Trešā nodaļa veltīta esejas žanra specifikai, kā arī raksturotas Zentas Mauriņas esejas. Ceturtajā nodaļā aprakstīta skolotājas sagatavošanās darbam klasē. Piektajā nodaļā raksturota skolotājas un skolēnu sadarbība mācību procesā. Sestajā nodaļā ir izvērtēts un analizēts skolotājas un skolēnu sadarbības rezultāts. Pielikumos ir apkopoti izstrādātie stundu plāni, mācību materiāli, vērtēšanas kritēriji un skolēnu darbu paraugi. Izstrādātais tematiskais plānojums pārbaudīts pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā. Bakalaura darbā izstrādātais tematiskais plānojums ir ieteicams studentiem, vidusskolas literatūras skolotājiem, kā arī citiem interesentiem. Atslēgvārdi: esejas, Mišels de Monteņs, personība, vērtības, Zenta Mauriņa.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor’s thesis "Introduction of Zenta Maurina’s Personality and Essays in Literary Lessons in Grade 10" is to develop a thematic plan to encourage complete learning about the biography and literary contribution of Zenta Maurina to Latvian literature, and to improve students personal vision by encouraging them to evaluate the values of Zenta Maurina’s essays. The bachelor thesis consists of introduction, six chapters, conclusions, appendices. The first chapter describes the specificity of literature as a subject. The second chapter describes Zenta Maurina's personality and literary works. The third chapter is devoted to the specifics of the essay genre and describes Zenta Maurina's essays. The fourth chapter describes the teacher's preparation for the classroom. The fifth chapter describes the cooperation between the teacher and the students in the learning process. The sixth chapter evaluates and analyses the result of teacher and student cooperation. The appendices contain lesson plans, the teaching materials, assessment criteria and examples of students work. The developed thematic plan has been tested during the pedagogical experimental activity. The thematic planning developed in the bachelor thesis is recommended for students, high school literature teachers and for others interested. Keywords: essays, Michel de Montaigne, personality, values, Zenta Mauriņa.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectesejas
dc.subjectMišels de Monteņs
dc.subjectpersonība
dc.subjectvērtības
dc.subjectZenta Mauriņa
dc.titleZentas Mauriņas personības un eseju iepazīšana literatūras stundās 10. klasē
dc.title.alternativeIntroduction of Zenta Maurina’s Personality and Essays in Literary Lessons in Grade 10
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию