Show simple item record

dc.contributor.advisorBite, Ieva
dc.contributor.authorMelngaile, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:04:46Z
dc.date.available2025-05-27T01:04:46Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other105251
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67603
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir, izpētot pieejamo teorētisko informāciju par piesaistes stiliem, pusaudžu piesaisti vecākiem, skolēnu iespējamo piesaisti skolotājiem un veicot empīrisku pētījumu, secināt, kā piesaiste vecākiem mijiedarbojas un ir saistīta ar piesaisti skolotājam. Pētījuma izlase sastāv no 110 respondentiem pusaudžu vecumā (14 – 16 gadi). Pētījumā tika apvienotas trīs aptaujas. Pirmā ir piesaistes stila noteikšanas aptauja - Attachment Styles Questionnaire (ASQ) (Killian, 2018). Otrā raksturo pusaudžu piesaisti vienaudžiem, mātei un tēvam - The Inventory of Parent and Peer Attachment; IPPA (Armsden & Greenberg, 1987) un trešā raksturo pusaudžu attiecības ar vienu, tuvāko, skolotāju - Teacher-Student Relationship Questionnaire (TSRQ) Rating Scale: A Student Survey (Pianta, 1994, 2001; see also Koomen et al., 2012; Koomen & Jellesma, 2015). Pētījuma rezultāti liecina, ka bērnībā attīstītais piesaistes stils tieši ietekmē cilvēku sociālo uztveri, domas, jūtas, reakciju uz situācijām, komunikācijas prasmi u.c. būtiskas prasmes, lai organiski iekļautos sabiedrībā un veidotu attiecības ar apkārtējiem (Hill, Fonagy, Lancaster, & Broyden, 2007). Respondenti ar ambivalentu (nedrošu) piesaistes stilu ar skolotāju veido drošu piesaisti. Gan teorētiskās informācijas izpēte un analīze, gan veiktais empīriskais pētījums parādīja, ka pastāv saistība jeb ir redzama datu korelācija starp pusaudžu piesaistes stilu, piesaisti vecākiem, skolotājiem un vienaudžiem.
dc.description.abstractThe aim of the Master's thesis is to conclude, how attachment to parents interacts and is related to attachment to the teacher, by studying the available theoretical information on attachment styles, adolescent attachment to parents, students' possible attachment to teachers and conducting empirical research. The research sample consists of 110 respondents aged between 14 and 16 years. The study combines three surveys. The first is the Attachment Styles Questionnaire (ASQ) (Killian, 2018). The second describes adolescent attachment to peers, mother and father - The Inventory of Parent and Peer Attachment; IPPA (Armsden & Greenberg, 1987) and the third characterizes the adolescent's relationship with one, closest, teacher - Teacher-Student Relationship Questionnaire (TSRQ) Rating Scale: A Student Survey (Pianta, 1994, 2001; see also Koomen et al., 2012; Koomen & Jellesma, 2015). The results of the study show that the attachment style developed in childhood directly affects people's social perception, thoughts, feelings, reaction to situations, communication skills as well as other essential skills to fit naturally into the society and build relationships with others (Hill, Fonagy, Lancaster, & Broyden, 2007). Respondents with an ambivalent (insecure) attachment style form a secure attachment with the teacher. Both the research and analysis of the theoretical information in addition to the conducted empirical research showed that there is a relationship or a visible data correlation between the attachment style of teenagers, attachment to parents, teachers and peers.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectskolotāja un skolēnu attiecības
dc.subjectvecāku un bērnu piesaiste
dc.subjectpusaudžu un vecāku attiecības
dc.subjectteacher-child relationship
dc.subjectparent - adolescent attachment
dc.titlePiesaistes stila un piesaistes vecākiem mijiedarbība ar piesaisti skolotājam
dc.title.alternativeInteraction of attachment style and attachment to parents with attachment to teacher
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record