Didaktiskās spēles tēlainās atmiņas attīstības veicināšanai 4-5 gadus veciem bērniem
Author
Makse, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Diāna Makse Kvalifikācijas darba nosaukums: Didaktiskās spēles tēlainās atmiņas attīstības veicināšanai 4-5 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba izvirzītais mērķis: Veikt pētījumu par didaktisko spēļu izmantošanu 4-5 vecu bērnu tēlainās atmiņas attīstības veicināšanai. Kvalifikācijas darba saturs: Kvalifikācijas darbs ir strukturēts divās nodaļās un sešās apakšnodaļās, tajā ietverts gan teorētiskais, gan praktiskais pētījums. Darba kopējais apjoms ir 39 lapaspuses, ietverot 6 attēlus, 6 tabulas, 2 pielikumus un 32 bibliogrāfisko avotu. Pirmajā nodaļā teorētiski apkopotas atziņas par tēlaino atmiņu, skaidrotas bērnu raksturīgākās attīstības iezīmes pētījuma kontekstā un noskaidrots, ka didaktiskās spēles veicina bērnu tēlaino atmiņu. Otrajā nodaļā empīriski veicot pedagoģisko novērojumu veikta izmēģinājumdarbība tēlainās atmiņas attīstības veicināšanai un izstrādātas didaktiskās spēles. Atslēgas vārdi: pirmsskola, tēlainā atmiņa, didaktiskās spēles. Author of the Qualification Paper: Diāna Makse Title of the Qualification Paper: Didactic games for promoting the development of imaginary memory in 4-5-year-old children Objective of the Qualification Paper: To conduct research on the use of didactic games to promote the development of imaginary memory in 4-5-year-old children. Content of the Qualification Paper: The qualification paper is organized into two main chapters and six subchapters; it encompasses both theoretical and empirical research. The overall length of the research is 39 pages, including 6 images, 6 tables, 2 appendices, and 32 bibliographic sources. Firstly theoretically summarized insights into figurative memory, explanations of children’s key developmental characteristics in the context of the study, and findings showing that didactic games enhance children's figurative memory. Second part an experimental study was conducted empirically through pedagogical observation to promote the development of figurative memory, and didactic games were designed. Keywords: preschool, imaginary memory, didactic games.