• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Didaktiskās spēles tēlainās atmiņas attīstības veicināšanai 4-5 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-105457-Makse_Diana_dr11065.pdf (1.440Mb)
Author
Makse, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore: Diāna Makse Kvalifikācijas darba nosaukums: Didaktiskās spēles tēlainās atmiņas attīstības veicināšanai 4-5 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba izvirzītais mērķis: Veikt pētījumu par didaktisko spēļu izmantošanu 4-5 vecu bērnu tēlainās atmiņas attīstības veicināšanai. Kvalifikācijas darba saturs: Kvalifikācijas darbs ir strukturēts divās nodaļās un sešās apakšnodaļās, tajā ietverts gan teorētiskais, gan praktiskais pētījums. Darba kopējais apjoms ir 39 lapaspuses, ietverot 6 attēlus, 6 tabulas, 2 pielikumus un 32 bibliogrāfisko avotu. Pirmajā nodaļā teorētiski apkopotas atziņas par tēlaino atmiņu, skaidrotas bērnu raksturīgākās attīstības iezīmes pētījuma kontekstā un noskaidrots, ka didaktiskās spēles veicina bērnu tēlaino atmiņu. Otrajā nodaļā empīriski veicot pedagoģisko novērojumu veikta izmēģinājumdarbība tēlainās atmiņas attīstības veicināšanai un izstrādātas didaktiskās spēles. Atslēgas vārdi: pirmsskola, tēlainā atmiņa, didaktiskās spēles.
 
Author of the Qualification Paper: Diāna Makse Title of the Qualification Paper: Didactic games for promoting the development of imaginary memory in 4-5-year-old children Objective of the Qualification Paper: To conduct research on the use of didactic games to promote the development of imaginary memory in 4-5-year-old children. Content of the Qualification Paper: The qualification paper is organized into two main chapters and six subchapters; it encompasses both theoretical and empirical research. The overall length of the research is 39 pages, including 6 images, 6 tables, 2 appendices, and 32 bibliographic sources. Firstly theoretically summarized insights into figurative memory, explanations of children’s key developmental characteristics in the context of the study, and findings showing that didactic games enhance children's figurative memory. Second part an experimental study was conducted empirically through pedagogical observation to promote the development of figurative memory, and didactic games were designed. Keywords: preschool, imaginary memory, didactic games.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67607
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV