Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorMelgaile, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:04:47Z
dc.date.available2025-05-27T01:04:47Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105492
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67612
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: “Pasaku ietekme 5 – 6 gadīgiem bērniem dialogrunas attīstībā”. Darba autore: Santa Melgaile Pētījuma mērķis – pētīt bērnu dialogrunas attīstību izmantojot pedagoģiskajā procesā pasaku lasīšanu, stāstīšanu, dramatizāciju. Darba pirmajā nodaļā pētīta, analizēta un salīdzināta literatūra par 5 – 6 gadīgu bērnu runas un domāšanas attīstību, bērnu runas un dialogrunas attīstības teorētisko pamatojumu. Otrajā nodaļā veikts pētījums par bērnu dialogrunas attīstību pedagoģiskajā procesā, analizētas izmantotās metodes pētījumā. Pētījumā veikta pedagoģiskā darbība par dialogrunas attīstību pirmsskolā, veikti sākotnējie un beigu novērojumi, kas parāda dialogrunas attīstību pētījuma procesā. Darba autore pētījuma beigās secina, ka dialogrunas attīstība ir garš process, kuram nepieciešams ilgāks laika posms, lai veiksmīgi tiktu attīstīta dialogruna, kuras procesā tiek ņemta vērā bērnu attīstība kopumā. Kvalifikācijas darba apjoms ir 30 lpp, darbs ietver 3 tabulas un 4 attēlus, bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits ir 35, pielikumu skaits ir 8. Atslēgvārdi: dialogruna, dialogs, runa, valoda, 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstība, pasakas, pedagoģiskais process pirmsskolā.
dc.description.abstractThe topic of the qualification work: 'Fairy tale impact 5 - 6 - year-olds in developing dialogue spoil". Author: Santa Melgaile The aim of the research - to study the development of children's dialogic speech through the pedagogical process of fairy tale reading, telling, dramatization. The first chapter of the work studies, analyses and compares the literature on the development of speech and thinking in children aged 5-6, the theoretical basis of the development of children's speech and dialogic speech. In the second chapter the research on the development of children's dialogspeech in the pedagogical process is conducted, the methods used in the research are analysed. The study conducts pedagogical activity on the development of dialogspeech in preschool, makes initial and final observations that show the development of dialogspeech in the research process. At the end of the study, the author concludes that the development of dialogruma is a long process that requires a longer period of time for the successful development of dialogruma, the process of which takes into account the development of children as a whole. The volume of the qualification work is 30 pages, it includes 3 tables and 4 figures, the number of items in the bibliographical list is 35, the number of annexes is 8. Keywords: dialogue, dialogue, speech, language, development of 5-6 year olds, fairy tales, pedagogical process in pre-school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectdialogruna
dc.subjectdialogs
dc.subjectruna
dc.subjectvaloda
dc.subject5 - 6 gadus vecu bērnu attīstība
dc.titlePasaku ietekme 5-6 gadīgiem bērniem dialogrunas attīstībā
dc.title.alternativeFairy tale impact 5 - 6 - year-olds in developing dialogue spoil
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record