Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rotaļdarbību ietvaros pirmsskolas vecuma bērnu 1.vecumposmā
Author
Ločmane, Nadežda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Goba, Daiga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore- Nadežda Ločmane. Kvalifikācijas darba tēma ir “Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rotaļdarbību ietvaros pirmsskolas vecuma bērnu 1.vecumposmā”. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pamatot rotaļnodarbību izmantošanas iespējas pirmsskolas 1.vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanai. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā autore apkopo teorētisko pamatojumu par pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmēm. Šajā nodaļā tiek aprakstītas pašapkalpošanās prasmes un to nozīme pirmsskolā, jaunākā vecumposma bērnu un viņu pašapkalpošanās prasmju raksturojums un rotaļdarbību īstenošana pirmsskolā. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, lai noskaidrotu kā pašapkalpošanās prasmes tiek sekmētas, ja mērķtiecīgi un sistemātiski tiek organizētas atbilstoša satura rotaļdarbības. Tika veikta pedagogu anketēšana, izvērtēts bērnu pašapkalpošanās prasmju līmenis uzsākot rotaļnodarbības, pedagoģiskais izmēģinājums un salīdzinoša analīze par bērnu pašapkalpošanās prasmēm pēc rotaļdarbībām. Empīriskajā daļā tika iegūta atbilde uz pētāmo jautājumu- mērķtiecīgi un sistemātiski organizētas rotaļdarbības sekmē bērna pašapkalpošanās prasmes. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, rotaļdarbība, sociālo prasmju sekmēšana. Kvalifikācijas darbs sastāv no 42 lappusēm, 7 attēliem, 3 tabulām un 28 literatūras avotiem un 2 pielikumiem. The author of the qualification thesis is Nadežda Ločmane. The topic of the qualification work is “Promotion of self-care skills within the framework of play activities in the 1st age stage of preschool children”. The aim of the qualification work is to find out theoretically and practically substantiated the possibilities of using play lessons for the promotion of self-care skills of preschool 1st-age children. In the first chapter of the qualification work, the author summarizes the theoretical basis for the self-care skills of pre-school children. This chapter describes the self-care skills and their importance in preschool, the characteristics of younger children and their self-care skills, and the implementation of play activities in preschool. In the second chapter, an empirical study was conducted in order to find out how self-service skills are promoted if play activities with appropriate content are organized purposefully and systematically. A survey of educators was conducted, the level of children's self-care skills at the start of play lessons, a pedagogical trial and a comparative analysis of children's self-care skills after play activities were evaluated. In the empirical part, the answer to the research question was obtained - purposefully and systematically organized play activities promote the child's self-care skills. Key words: self-care skills play activity, promotion of social skills. The qualification work consists of 42 pages, 7 images, 3 tables and 28 literature sources and 2 appendices.