6-7 gadīgu bērnu lasītprasmes sekmēšana didaktiskajās spēlēs pirmsskolā
Author
Tipaine, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Santa Tipaine Kvalifikācijas darba temats: 6–7 gadīgu bērnu lasītprasmes sekmēšana didaktiskajās spēlēs pirmsskolā. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt 6-7 gadīgu bērnu lasītprasmes attīstību izmantojot didaktiskās spēles pedagoģiskajā procesā. Pētījuma jautājums: Kā regulāri izmantojot didaktiskās spēles pedagoģiskajā procesā pirmsskolā uzlabojas bērnu lasītprasme? Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām – teorētiskā un empīriskā. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar lasītprasmes jēdzienu, liela nozīme pievērsta bērnu raksturojumam noteiktajā vecumposmā. Tika analizēts arī didaktiskās spēles raksturojums un kā didaktiskās spēles sekmē lasītprasmi. Otrajā nodaļā tika veikts empīrisks pētījums, kā izmantojot didaktiskās spēles var vecināt 6-7 gadīgu bērnu lasītprasmes attīstību. Empīriskajā pētījumā tika noteiktas izmantotās metodes: pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, datu analīze. Balstoties uz iegūtajām teorētiskajām atziņām tika izstrādāti vērtēšanas kritēriji un rādītāji, to novērtējums 6-7 gadīgu bērnu lasītprasmes attīstības noteikšanai. Tika veikts bērnu lasītprasmes novērtējums pētījuma sākuma un pētījuma beigās. Veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība ar bērniem un iegūto datu analīze. Darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 3 tabulas, 2 diagrammas, 2 pielikumi. Darba apjoms: 38 lapaspuses, 21 izmantotie literatūras avoti Atslēgas vārdi: lasītprasme, didaktiskās spēles, 6-7 gadīgi bērni, pirmsskola The author: Santa Tipaine The thesis: Promoting literacy in pre-school didactic games for 6-7 year olds The aim of the work is to theoretically and empirically investigate the development of literacy in 6-7 year old children using didactic games in the pedagogical process. Research question: How does the regular use of didactic games in the pedagogical process in pre-school improve children's reading skills? The qualification thesis consists of two chapters - theoretical and empirical. The first chapter of the work introduces the concept of literacy, with a strong emphasis on the characteristics of children at a certain age. The characteristics of didactic play and how didactic play contributes to literacy are also analysed. The second chapter was an empirical study of how didactic games can be used to promote literacy development in 6-7 year old children. The methods used in the empirical study were: pedagogical observation, pedagogical experimentation, data analysis. On the basis of the obtained theoretical knowledge the evaluation criteria and indicators were developed, their assessment for determining the development of literacy of 6-7 year old children. The assessment of children's literacy was carried out at the beginning and at the end of the study. A pedagogical experimentation with children was carried out and the data analysed. Structure of the work: introduction, two chapters, 3 tables, 2 diagrams, 2 annexes. Scope of work: 38 pages, 21 references Keywords: literacy, didactic games, 6-7 year olds, pre-school