Sociālo prasmju attīstības veicināšana 3 – 4 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Starte, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Laura Starte Kvalifikācijas darba nosaukums: Sociālo prasmju attīstības veicināšana 3 – 4 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt pedagoģiskā procesa organizācijas metodes un izmantošanas iespējas 3 – 4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšanai pirmsskolā. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā analizē pedagogu un psihologu atziņas par sociālajām prasmēm, to attīstīšanu un nozīmīgumu cilvēka attīstībā. Kustības rotaļas nozīmīgumu sociālās prasmes attīstīšanā. Darba autore darbā iekļauj un balstās uz dažādiem latviešu autoriem un psihologiem: D. Dzinteres, I. Stangaines, V.Golubinas, A.Šponas, G.Svences un citu autoru atziņām. Empīriskajā daļā tiek izstrādāti sociālo prasmju kritēriji un analizēti 3 – 4 gadus vecu bērnu sociālās prasmes dažādos kritērijos. Tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pedagoģiskajā procesā iekļaujot kustību rotaļas, kas sekmē bērnu sociālas prasmes. Pētījumā iekļauta “x” pirmsskolas izglītības iestāde, piedalās 11 (7 meitenes un 4 zēni) jaunākā pirmsskolas vecuma bērni, izmantotas autores kustību rotaļas, kas varētu sekmēt bērnu sociālo prasmju attīstību. Pētījuma beigās var secināt, ka pedagoģiskajā procesā iekļaujot kustību rotaļas var attīstīt bērnu sociālās prasmes. Kvalifikācijas darba saturs: 33 lpp., 3 tabulas, 4 attēli, 11 pielikumi, analizēti un pētīti 30 literatūras avoti. Atslēgvārdi: sociālās prasmes, sadarbība, pedagoģiskais process, rotaļa, kustību rotaļa. Author: Laura Starte Title of qualification work: Promoting the development of social skills for 3-4-year-old children in the preschool pedagogical process The aim of work: Theoretical and practical study of the methods of pedagogical process organisation and possibilities of its use for the promotion of social skills of 3-4 year old children in pre-school. The theoretical part of the qualification analyses the findings of educators and psychologists on social skills, their development and importance in human development. The importance of movement play in the development of social skills. The author of the work includes and relies on the insights of various Latvian authors and psychologists: D. Dzinteres, I. Stangaine, V. Golubina, A. Špona, G. Svence and others. In the empirical part, social skills criteria are developed and social skills of 3-4 year old children are analysed in different criteria. A pedagogical pilot activity is carried out, including in the pedagogical process movement games that promote children's social skills. The study includes preschool "x", 11 (seven girls and four boys) younger preschool children, using the author's movement games that could contribute to the development of children's social skills. At the end of the study, it can be concluded that including movement games in the pedagogical process can develop children's social skills. Content of the qualification work: 33 pages, 3 tables, 4 figures, 11 annexes, 30 literature sources analysed and studied. Keywords: social skills, cooperation, pedagogical process, play, movement play.