1,5-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana
Author
Ugare, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vārtiņa, Inguna
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats-1,5-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana. Darba autore- Agnese Ugare Kvalifikācijas darba mērķis- Atrast veiksmīgākās metodes pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai, pamatojoties uz literatūras analīzi un veikto pedagoģisko darbību, anketēšanu. Kvalifikācijas darbu veido divas daļas- teorētiskā un empīriskā daļā. Teorētiskajā daļā tika analizēta pieejamā informācija par pašapkalpošanās prasmju jēdzieniem, to nozīmi, kā arī pašapkalpošanās prasmēm pirmsskolā. Teorētiskajā daļā tika iekļauta informācija par 1,5-3. gadīgu bērnu attīstības likumsakarībām. Empīriskajā pētījumā tika veikta pedagoģiskā darbība, kuras laikā ar dažādām metodēm tika sekmētas bērnu pašapkalpošanās prasmes. Tika veikta arī anketēšana, lai veiksmīgāk tiktu izveidoti ieteikumi vecākiem un pedagogiem, balstoties uz viņu pieredzi un domāšanu. Kvalifikācijas darba apjoms 31 lapas un 1 pielikuma lapas. Darbā iekļautas 6 tabulas, 20 attēli un 21 bibliogrāfiskā saraksta vienības. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, pirmsskola, jaunākais vecumposms. Subject of the qualification work-1.5-3 year old children self-care skills promotion. The author of the work- Agnese Ugare The aim of the qualification work- To find the most successful methods for self-service skills promotion, based on the literature analysis and pedagogical activity, questionnaire survey. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part the available information on the concepts of self-service skills, their meaning, as well as self-service skills in pre-school was analysed. The theoretical part included information on the developmental patterns of children aged 1.5-3 years. The empirical study included pedagogical activities during which children's self-service skills were promoted using various methods. A questionnaire survey was also carried out in order to better develop recommendations for parents and teachers based on their experience and thinking. The qualification work consists of 31 pages and 1 annex. The work includes 6 tables, 20 figures and 21 items in the bibliographic list. Key words: self-care skills, pre-school, younger age group.