• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana lomu spēlēs pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-105555-Ozolina_Sintija_so22018.pdf (796.4Kb)
Author
Ozoliņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats ir ,,4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana lomu spēlēs pirmsskolā’’. Kvalifikācijas darba autore ir Sintija Ozoliņa. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanu lomu spēlēs pirmsskolā. Kvalifikācijas darbā teorētiskajā daļā veikta atziņu analīze par spēļu un rotaļu jēdzienu raksturojumu, spēļu klasifikāciju, lomu spēles raksturojumu, sadarbības prasmju raksturojumu un 4-5 gadus vecu bērnu attīstības raksturojumu. Kvalifikācijas darbā empīriskajā daļā veikta bērnu novērošana, novērtēšana un pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, lai sekmētu 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmes lomu spēlēs. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, kvalifikācijas darbā autore apgalvo, mērķtiecīga lomu spēļu izmantošanas pirmsskolā var sekmēt bērna sadarbības prasmes, ņemot vēra katra bērna spējas. Kvalifikācijas darbs sastāv no 46 lpp, 5 attēliem, 5 tabulām un 39 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: lomu spēles, sadarbības prasmes, 4-5 gadus veci bērni.
 
The title of the qualification work is ,,Promotion of cooperation skills of 4-5 year old children in role-playing games in preschool.’’ The author of this qualification work is Sintija Ozoliņa. The purpose of the qualification work is to research theoretically and practically the cooperative skills of 4-5 year old children in role-playing games in preschool. The theoretical part of the qualification work analyses the findings on the characteristics of games and play concepts, classification of games, characteristics of role playing games, characteristics of cooperation skills and development of 4-5 year old children. The empirical part of the qualification work includes child observation, assessment and pedagogical piloting activities to promote 4-5 year old children’s cooperative skills in role playing games. Based on the results obtained, the author of the qualification thesis argues that the purposeful use of role playing games can promote children’s cooperative skills, taking into account the abilities of each child. Qualification work consists of 46 pages, 5 images, 5 tables and 39 literature sources. Keywords: Role playing games, cooperation skills, 4-5 year old children
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67641
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV