Pašapkalpošanās prasmju apguve 2-3 gadu vecumā pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Author
Petrova, Dina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Dina Petrova Kvalifikācijas darbs: Pašapkalpošanās prasmju apguve 2-3 gadu vecumā pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darba mērķis: Teorētiski analizēt un praktiskā darbībā pārbaudīt pašapkalpošanās prasmju attīstības veicināšanu pedagoģiskajā procesā. Pētījuma saturs. Darba pirmajā daļā autore veic latviešu, ārzemju literatūras un dažādu avotu izpēti, ka arī psiholoģu skatījumu saistībā ar pašapkalpošanās prasmju attīstību. Kā jaunākas grupas pašapkalpošanās iemaņas sekmē psiholoģiskā vide, fiziskā vide, pedagoģiskās darbības un izmantotie līdzekļi. Darba otrajā daļā autore veic pētījumu, lai praktiskā darbībā pārbaudītu pašapkalpošanās prasmju attīstības sekmēšanu pirmsskolas izglītības iestādē no 2-3 gadus veciem bērniem. Novērtējot bērnu pašapkalpošanās sākotnējās prasmes pēc izstrādātiem vērtēšanas kritērijiem, secināts, ka jāpilnveido tās. Lai veicinātu bērnu pašapkalpošanās prasmes, tiek realizētas pedagoģiskās darbības prasmju apguvē. Pētījuma rezultāti. Praktiskajā pētījumā iegūtie dati ļāva secināt, ka pašapkalpošanās prasmju attīstību var sekmēt, ja katru prasmi apgūst dažādos veidos, pielāgo interešu stūrīšos esošo inventāru, attīsta bērnu lielās un smalkās motoriskās prasmes, iesaista bērnus interesantās jautrās rotaļās, aktivitātēs, mūzikas rotaļās, pirkstiņrotaļas, veicinoši attēli, piktogrammas un atgādnes. Ka arī uzslavas par padarīto veikumu. Darba noslēgumā tika izdarīti astoņi secinājumi. Darba apjoms: Darbā ir 43 lappuses, 12 attēli, 4 tabulas, 2 diagrammas, 34 literatūras avoti,0 pielikumu. : Dina Petrova Qualification work: Self-care skills for 2-3 year olds in pre-school education. The purpose of the work: To theoretically analyze and to test in practice the promotion of the development of self-service skills in the pedagogical process. Research content. In the first part of the work, the author researches Latvian and foreign literature and various sources, as well as psychologists' point of view in connection with the development of self-service skills. How the psychological environment, physical environment, pedagogical activities and the tools used contribute to the self-care skills of the younger group. In the second part of the work, the author conducts a study in order to verify in practice the promotion of the development of self-service skills in a preschool educational institution for 2-3 year old children. Evaluating children's initial self-care skills according to developed evaluation criteria, it was concluded that they should be improved. In order to promote children's self-care skills, pedagogical activities are implemented in the acquisition of skills. Research results. The data obtained in the practical study led to the conclusion that the development of self-care skills can be promoted if each skill is learned in different ways, the inventory in the interest corners is adjusted, children's gross and fine motor skills are developed, children are involved in interesting fun games, activities, musical games, finger games, encouraging pictures , pictograms and reminders. And praise for the work done. At the end of the work, eight conclusions were drawn. Scope of the work: The work has 43 pages, 12 images, 4 tables, 23 diagrams, 36 literature sources, 0 appendices.