3-5 gadīgu bērnu muzikālo prasmju veicinoša vide pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Lapiņa, Klaudija Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Skuja, Elīna
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Klaudija Kristiāna Lapiņa Darba zinātniskā vadītāja: pasniedzēja, mg. sc. soec., Elīna Skuja Kvalifikācijas darba temats: 3 – 5 gadīgu bērnu muzikālo prasmju veicinoša vide pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pārbaudīt kā vide pirmsskolas izglītības iestādē veicina 3 – 5 gadīgu bērnu muzikālo prasmju attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā autore analizē dažādu latviešu un ārzemju autoru atziņas, par 3 – 5 gadīgu bērnu muzikālo prasmju attīstību un mūzikas ietekmi uz bērnu vispārējo attīstību. Noskaidro un raksturo teorētiskajā literatūrā gūtās atziņas par mācību vidi kā muzikālo prasmju veicinātāju un tās pozitīvo ietekmi uz bērna attīstību kopveselumā. Empīriskajā pētījumā, analizējot deviņu, 3 – 5 gadīgu bērnu spējas un prasmes kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā – mūzikā, tiek gūta apstiprinoša atbilde uz pētījuma jautājumu: “vai mērķtiecīgi veidota mācību vide veicina 3 – 5 gadīgu bērnu muzikālo prasmju attīstību”. Atslēgas vārdi: vide, muzikālās prasmes, pirmsskolas pedagoģiskais process, 3 – 5 gadus veci bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: 54 lpp, ietver 16 attēlus, 3 tabulas, izmantoti 30 literatūras avoti, pievienoti 2 pielikumi. Author: Klaudija Kristiāna Lapiņa Head of work: lecturer, mg. sc. soec. Elīna Skuja Title of qualification work: An environment that promotes musical skills for 3 – 5 year olds in a pre-school. The aim of the qualification: to theoretically investigate and empirically test how the environment in a pre-school educational institution contributes to the development of musical skills in 3 – 5 year old children. The qualification consists of two parts: theoretical and empirical. In the theoretical part, the author analyses the findings of various Latvian and foreign authors on the development of musical skills in children aged 3-5 and the influence of music on children's general development. It identifies and describes the theoretical literature on the learning environment as a facilitator of musical skills and its positive impact on children's overall development. The empirical study, analysing the musical abilities and skills of nine 3 - 5 year old children, provides a confirmatory answer to the research question: “does a purposeful learning environment contribute to the development of musical skills in 3 - 5 year old children”. Keywords: environment, musical skills, pre-school pedagogical process, 3 - 5 year olds, pre-school. Volume of qualification: 54 pages, includes 16 images, 3 tables, used 30 literature sources, 2 added appendices.