5-6 gadīgu bērnu pamatkustību apguves sekmēšana sporta nodarbībās
Author
Korsaka, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Diāna Korsaka Kvalifikācijas darba temats: 5-6 gadīgu bērnu pamatkustību apguves sekmēšana sporta nodarbībās. Kvalifikācijas darba mērķis: Praktiski un teorētiski izpētīt un analizēt 5-6 gadīgu bērnu pamatkustību apguves sekmēšanu sporta nodarbībās. Teorētiskajā daļā: Tika pētītas un analizētas autoru teorētiskas atziņas par 5-6 gadīgu bērnu attīstības raksturojumu, pamatkustību nozīmi bērnu attīstībā, pedagoģisko procesu sporta nodarbībās un kustību rotaļu apguvi. Empīriskā daļa: Tika veikts empīrisks pētījums Cēsu novada pirmsskolas izglītības iestādē ‘’X’’, 5-6 gadīgu bērnu grupā. Tika organizētas sporta nodarbības, kuras balstītas uz pamatkustību apguvi. Veikta pedagoģiskā novērošana, izvērtēti iegūtie rezultāti. Apkopojot iegūtos datus, var secināt, ka izplānojot nodarbību un novadot to bērnam interesantā veidā var gūt izaugsmi. Atslēgas vārdi: Pamatkustības, sporta nodarbība, kustību rotaļas, fiziskā attīstība. Kvalifikācijas darbs sastāv no: divām daļām, teorētiskās un empīriskās. Darba apjoms: 45 lapaspuses, to skaitā, 6 attēli, 8 tabulas, 9 pielikumi un 35 informācijas avoti. The author of work: Diana Korsaka The theme of qualification work is: Promoting basic movement skills in sports activities for 5-6 year olds. The aim of the study: To investigate and analyse in a practical and theoretical way the facilitation of the learning of basic movements in sports activities for 5-6 year old children. The theoretical part: Theoretical findings of the authors on the development of 5-6 year old children, the role of basic movements in children's development, the pedagogical process in sports classes and the learning of movement games were studied and analysed. The empirical part: An empirical study was carried out in the pre-school educational institution ''X'' in Cesis region, in a group of 5-6 year old children. Sports activities were organised based on basic movements. Pedagogical observation was carried out and the results were evaluated. The data obtained show that by planning the lesson and conducting it in an interesting way, the child can grow. Keywords: Movement, sports, movement games, physical development. The work consists of : two parts, theoretical and empirical. Paper volume: 45 pages, including 6 images, 8 tables, 9 annexes and 35 references.