Lasītprasmes veicināšana 6-7 gadus veciem bērniem
Author
Gudrā, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “Lasītprasmes veicināšana 6 – 7 gadus veciem bērniem”. Darba autore Līga Gudrā. Darba mērķis ir pētīt lasītprasmes izmaiņas caur rotaļnodarbībām, kādas tās bija pirms rotaļnodarbībām un kādas tā ir pēc tām, lasītprasmes uzlabošana pirmsskolas vecuma trešā vecumposma bērniem. Darba pirmajā daļā, teorētiskajā, tiek izpētīti literārie darbi no dažādiem pedagogu un psihologu avotiem par lasītprasmi, aplūkoti populārie lasītprasmes problēmu kaitēkļi, kas traucē mūsdienu bērniem attīstīties, sīkāk aplūkots lasīšanas traucējumi, kuru ir visbiežāk manāmie un kā tie izpaužas, galveno pazīmju raksturojums, kā arī pirmsskolas izglītības bērnu raksturojums. Darba otrajā daļā, empīriskajā, tiek apkopots pētījums, kas ir veikts ar bērniem izpildītajās rotaļnodarbībās. Tiek salīdzinātas bērnu prasmes pirms un pēc noteiktajām rotaļnodarbībām, noskaidrots, kas vairāk palīdz uzlabot lasītprasmi. Darba noslēgumā ir darba analīze par šī eksperimenta rezultātiem, kura apstiprina darba sākumā izvirzīto pētījuma hipotēzi. Tiek veikti secinājumi par darba gala rezultātu. Darbs sastāv no titullapas, anotācijas gan latviešu, gan angļu valodā, ievada, satura, teorētiskās daļas, kas sastāv no 3 apakšnodaļām, empīriskās daļas, kas sastāv no 3 apakšnodaļām, secinājumiem, literatūras un citu avotu saraksta un 4 pielikumiem. Darba kopējais apjoms ir 30 lpp, tā sastāvā ir 6 attēli, 3 tabulas un 20 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: lasītprasme, valoda, 6 -7 gadus veci bērni, rotaļnodarbība, pirmsskola. Qualification thesis "Promoting literacy in 6-7 year olds". Author of the work Līga Gudrā. The aim of the thesis is to study the changes in literacy through play activities, what it was before and what it is after play activities, improving literacy in preschool children of the third age. The first part of the theoretical part of the work examines literary works from different sources of educators and psychologists on literacy, discusses the popular reading disorders that hinder the development of modern children, discusses in more detail the reading disorders that are most noticeable and how they manifest themselves, the characteristics of the main signs, as well as the characteristics of preschool children. The second part of the paper, the empirical part, summarises the research that has been carried out with the children in the play activities. The children's skills are compared before and after the identified play activities, and it is found out what helps more to improve reading skills. The paper concludes with an analysis of the results of this experiment, which confirms the research hypothesis put forward at the beginning of the paper. Conclusions are drawn on the final result of the work. The thesis consists of a title page, an annotation in both English and Latvian, an introduction, a table of contents, a theoretical part consisting of 3 subsections, an empirical part consisting of 3 subsections, conclusions, a list of references and other sources and 4 appendices. The total volume of the work is 30 pages, it contains 6 pictures, 3 tables and 20 references. Keywords: literacy, language, children aged 6-7 years, play, pre-school.