Valodas pilnveide pirmsskolas vecuma bērniem sadarbībā ar vecākiem ar nedzirdību
Author
Freimane, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Ilze Freimane Kvalifikācijas darba temats: Valodas pilnveide pirmsskolas vecuma bērniem sadarbībā ar vecākiem ar nedzirdību Mērķis: Teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt pedagoģiskās metodes valodas pilnveidei pirmsskolas vecuma bērniem ar vecākiem ar nedzirdību. Pirmajā nodaļā teorētiski tiek pētīti pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstības posmi, to ietekmējošie faktori un metodes valodas pilnveidei. Analizēti pētījumi par valodas attīstību pirmsskolas vecuma dzirdīgiem bērniem ar vecākiem ar nedzirdību un apkopotas pedagoģiskās metodes valodas attīstībai un pilnveidei. Otrajā nodaļā prakstiski tiek pārbaudītas pedagoģiskās metodes, kas balstītas uz starptautiskiem pētījumiem un izvirzītajiem valodas kritērijiem atbilstoši Pirmsskolas mācību programai. Padziļināti tiek veikta darba pētījuma analīze un apkopoti aptaujas anketas dati par pirmsskolas pedagogu pedagoģiskajām metodēm valodas attīstībā pirmsskolās. Kvalifikācijas darbs sastāv: no 42 lpp, 2 pielikumiem, 10 attēliem, 5 tabulām, izmantoti 46 literatūras un avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskola, pedagoģija, valoda, nedzirdība, bērns ar vecākiem ar nedzirdību. Author of the qualification work: Ilze Freimane Qualification thesis thema: Language development for preschool children of deaf adults The purpose of the work: To theoretically justify and practically test pedagogical methods for language development of children of deaf adults. In the first chapter, the author looks at the stages of language development in preschool-age children. Its influencing factors and methods for language development are theoretically researched. The author also analyses research on language development regarding preschool-age hearing children with deaf parents and summarises pedagogical methods for language development and improvement. In the second chapter, summarises the pedagogical methods based on internationally renowned research, practical tests and set language criteria according to the Preschool Curriculum. While working with the data to theoretically clarify and practically test pedagogical methods for language development in preschool children with deaf adults, the author organises a questionnaire and later summarises the received data to propose improved teaching methods according to the pedagogical guidance of preschool teachers in language development. The qualification work consists of: 42 pages, 2 appendices, 10 images, 5 tables, 46 references and sources. Keywords: preschool, pedagogy, language, deafness, children of deaf adults