Bernises Makkartijas mācību modeļa lietojums skolēnu intereses radīšanai 2.klases matemātikas stundās, pamatizglītības 1. pakāpē.
Author
Baldiņa, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Krista Baldiņa Darba vadītājs: profesore, Dr. paed. Ilze Miķelsone Bakalaura darba temats: Bernises Makkartijas mācību modeļa lietojums skolēnu intereses radīšanai 2.klases matemātikas stundās, pamatizglītības 1. pakāpē. Pētījuma mērķis: izpētīt Bernises Makkartijas mācību modeļa lietojumu skolēnu intereses radīšanai 2. klases matemātikas stundās pamatizglītības 1.pakāpē. Darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tika analizēta skolēnu intereses attīstīšana matemātikas stundās, kā arī Bernises Makkartijas izstrādātā 4 MAT mācību modeļa izpēte, lai pedagoģiski un metodoloģiski pamatotu tā pielietojumu, matemātikas stundās. Bakalaura darbā ir analizēts pamatizglītības 1. posma skolēnu raksturojums, lai veiktu dziļāku izpratni par šo vecuma grupu. Bakalaura empīriskajā daļā veikta skolēnu novērošana, darbu un autores dienasgrāmatas analīze, lai atpazītu skolēnu intereses radīšanu ar 4MAT stila modeļa pielietošanu matemātikas mācību stundā. Tika secināts, ka 4MAT stila modelis nodrošina skolēnu vispusīgu attīstību, jo spēj pielāgoties dažādajiem mācību stiliem, uzlabo stundu produktivitāti un efektivitāti, kā arī piedāvā daudzveidīgu mācību pieredzi. Bakalaura darba apjoms: 62 lapaspuses, 4 attēli, 11 tabulas, 3 pielikumi un 42 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: 4 MAT modelis, intereses radīšana, skolēni, individuāla pieeja, matemātika. Author of the work: Krista Baldiņa Supervisor: Dr. paed. Ilze Miķelsone Bachelor’s thesis topic: Promote interest in mathematics in 2nd grade students using Bernice McCarthy’s learning styles model in the first stage of primary education. The aim of the research: This study is split into two sections: a theoretical part and an empirical part. In the theoretical section, we analyse the development of students’ interest in mathematics and examine Bernice McCarthy's teaching model. This analysis serves as the pedagogical and methodological basis for implementing and designing the 4MAT learning style model for mathematics lessons. In addition, this thesis explores the characteristics of students at the first stage of primary education to gain a deeper understanding of this age group. In the empirical section, observations of students, analyses of their work, and the author's diary entries were conducted to identify the creation of student interest through the application of the 4MAT learning style model in mathematics. The results showed that the 4MAT model supports the comprehensive development of students by adapting diverse learning styles, improving lesson productivity and effectiveness, and providing an enriched learning experience. Contents: 62 pages, 4 figures, 11 tables, 3 appendices, and 42 references. Keywords: 4MAT Model, Interest Development, Students, Individual Approach, Mathematics.