Stāstīt prasmes attīstības veicināšana 5- 6 gadīgiem bērniem pasaku iepazīšanas procesā
Author
Meija, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “ Stāstīt prasmes attīstības veicināšana 5-6 gadīgiem bērniem pasaku iepazīšanas procesā”. Darba autore: Sandra Meija Zinātniskā darba vadītāja: Jolanta Kriščūne Pētījuma objekts: 5-6 gadīgu bērnu stāstīt prasmes attīstības veicinošs pedagoģiskais process pirmsskolas iestādē. Pētījuma priekšmets: Pasaku izmantošana stāstīt prasmes attīstības veicināšanai pedagoģiskajā procesā ar 5-6 gadus veciem bērniem. Pētījuma mērķis: Izpētīt, kā pasaku izmantošana pedagoģiskajā procesā, veicina 5-6 gadus vecu bērnu stāstītprasmes attīstību. Pētījuma jautājums: Kā veicināt 5-6 gadus vecu bērnu stāstīt prasmes attīstību pasaku iepazīšanas procesā? Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām-teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā darba autore pēta un analizē literatūru par bērna izziņas procesu nozīmi valodas attīstībā, valodas un runas attīstības ietekmējošiem faktoriem un pasaku izmantošanas nozīmi stāstītprasmes veicināšanā un valodas attīstībā. Empīriskajā daļā darba autore praktiskā darbībā veic pētījumu par pasaku ietekmi uz stāstītprasmes attīstību 5-6 gadu veciem bērniem. Tiek veikti sākotnējie pētījumi, lai noteiktu bērnu stāstītprasmes līmeni pētījuma sākumā. Tā pat tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kuras laikā bērni tiek iepazīstināti ar dažādām pasakām un tiek pielietotas dažādas metodes stāstītprasmes veicināšanai. Nobeigumā tiek apkopoti un analizēti pētījuma laika iegūtie rezultāti. Darba saturs: kopīgais lappušu skaits 45 lpp., 1 pielikums, 3 tabulas, 3 attēli, 38 literatūras un informācijas avoti. Anotation Qualification thesis topic: “Promoting the development of storytelling skills in 5-6 year old children in the process of learning about fairy tales”. Author of the work : Sandra Meija Scientific supervisor: Jolanta Kriščūne Research object: pedagogical process promoting the development of storytelling skills in 5-6 year old children in a preschool institution. Research subject: Using fairy tales to promote the development of storytelling skills in the pedagogical process with 5-6 year old children. Research objective: To investigate how the use of fairy tales in the pedagogical process contributes to the development of storytelling skills in 5-6 year old children . Research question : How to promote the development of storytelling skills in 5-6 year old children in the process of learning about fairy tales? The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, the author of the paper studies and analyzes the literature on the importance of a child's cognitive processes in language development, factors influencing language and speech development, and the importance of using fairy tales in promoting storytelling skills and language development. In the empirical part, the author of the work conducts a practical study on the influence of fairy tales on the development of storytelling skills in 5-6 year old children. Initial studies are conducted to determine the level of children's storytelling skills at the beginning of the study. A pedagogical pilot study is also conducted, during which children are introduced to various fairy tales and various methods are used to promote storytelling skills . In conclusion, the results obtained during the study are summarized and analyzed . Content of the work: total number of pages 45 pages, 1 appendix, 3 tables, 3 images, 38 sources of literature and information.