Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšana brīvdabas pedagoģijā
Author
Skuška, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Sandra Skuška Darba tēma: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšana brīvdabas pedagoģijā Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt iztēli veicinošas metodes darbojoties āra vidē ar 4-5 gadus veciem bērniem Darba uzdevumi: 1. Analizēt un apkopot dažādu autoru atziņas par iztēli. 2. Teorētiski izzināt iztēles veidošanos vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. 3. Teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt iztēli veicinošas metodes darbojoties āra vidē. Analizējot teoriju un veicot praktisko darbu ar bērniem, noskaidrot Apstiprinās/ neapstiprinās izvirzītā kvalifikācijas darba hipotēze, ka brīvdabas pedagoģija veicina bērnu iztēles darbību, ja tiek pielietotas bērnu vecumposmam atbilstošas izzināšanas un pētīšanas metodes. Darbs sastāv no 2 daļām. Tā pirmajā daļā tiek analizēta teorija par iztēli un tās veidiem, skatītas brīvdabas pedagoģijas priekšrocības un ietekme uz bērna attīstību. Aplūkotas iztēles attīstīšanas metodes vidējā pirmsskolas vecuma bērniem āra vidē un uzskicēts vidējā pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģiskais raksturojums. Otrajā daļā ir aplūkotas iztēles attīstības sekmēšanas iespējas āra nodarbību laikā vidējā posma pirmsskolas grupā, veicot praktisku darbu ar bērniem āra vidē un analizējot novēroto. Darba nobeigumā autore izstrādā secinājumus par bērnu iztēles attīstības saistību ar āra pedagoģiju un piedāvā ieteikumus rotaļdarbībām āra apstākļos. Kvalifikācijas darba apjoms ir 91 lapaspuses, tas satur 4 tabulas, 5 pielikumus un 58 izmantotās literatūras avotus. Encouraging the development of the imagination of children of middle preschool age in outdoor pedagogy Author of the work: Sandra Skuska Work topic: Promotion of the imagination of Middle childhood children in open-air pedagogy The purpose of the Qualification job : to theoretically find out and practically test imaginative techniques by acting in an outdoor environment with 4-5 year olds Terms of reference: 1.Analyze and summarize the imaginative insights of diierent authors. 2. To theoretically know the formation of imagination in children of middle pre-school age. 3. In theory, find out and practically test imaginative techniques when operating in an outdoor environment. Analysing theory and doing practical work with children, the hypothesis of qualified work raised will be confirmed/not confirmed, openair pedagogy contributes to children's imagination if methods of cognition and study appropriate to children's age have been applied. The work consists of 2 parts. The first part analyses the theory of imagination and its forms , examines the benefits of open-air pedagogy and the impact on childrens development. Imaginative development methods for middle preschool children in the outdoor environment are discussed and the psychological characterisation of middle pre-school children is outlined. The second part deals with the possibilities of fostering imaginative development during outdoor classes in the middlestage preschool group through practical work with children in the outdoor environment and analysis of what has been observed. At the end of the work, the author develops conclusions on the relationship of children's imaginative development to outdoor pedagogy and offers recommendations for outdoor play activities. The qualification work is 91 pages, contains 4 tables, 5 annexes and 58 sources of literature used.