Ģimenes atbalts bērna lasītintereses rosināšanai pirmsskolas 3. posmā
Author
Siliņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Ģimenes atbalsts bērna lasītintereses rosināšanai pirmsskolas 3. posmā. Darba autors: Zane Siliņa Darba zinātniskais vadītājs: Asoc. profesore, Dr. paed. Gunta Siliņa-Jasjukēviča Bakalaura darba apjoms: 2 nodaļas, 32 literatūras avoti, darba apjoms 50 lappuses, 2 tabulas, 13 attēli, secinājumi. Pētījuma mērķis: teorētiski un empīriski izpētīt, kā izmantot ģimenes atbalstu bērnu lasītintereses rosināšanā pirmsskolā. Pētījuma jautājums: Kā iesaistīt bērnu lasītintereses veicināšanā ģimeni? Pētījuma uzdevumi: 1.Raksturot ģimenes atbalsta nozīmi bērnu lasītintereses veicināšanā pirmsskolā. 2.Raksturot jēdzienu lasītinterese un apkopot ieteikumus lasītinteresi rosinoša mācību satura un metodikas izvēlei. 3.Izstrādāt programmu sadarbībai ar bērnu ģimenēm un izmēģināt to praktiski. 4.Apkopot pētījuma rezultātā radušos secinājumus un izstrādāt priekšlikumus. Pētījuma metodes: Teorētiskā – literatūras analīze. Empīriskās metodes – pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un fokusgrupas intervija. Teorētiskajā darba daļā analizēta zinātniskā literatūra par ģimenes iesaistīšanas nozīmi bērna lasītintereses rosināšanā, apkopoti paņēmieni bērna lasītintereses rosināšanai ģimenē. Pētnieciskajā daļā veikts pētījums, iesaistot X pirmsskolas 3. posma bērnus un viņu ģimenes vairākās lasītinteresi rosinošās aktivitātēs mājās. Pēc pedagoģiskās izmēģinājuma programmas īstenošanas veiktas pētījumā iesaistīto respondentu intervijas, lai apkopotu viņu pieredzi. Secināts, ka vecāku atsaucība ieguldīt savu laiku un darbu kopīgās lasīšanas aktivitātēs un vairāki pirmsskolas skolotāja ieteiktie lasīšanas paņēmieni ir veicinājuši bērnu intereses pieaugumu par lasīšanu, un pēc pētījumā iesaistītās grupas atzinuma vienlaikus ir stiprinājuši pirmsskolas iestādes, vecāku un bērnu savstarpējās attiecības. Pētījuma bāze: Talsu novada X pirmsskolas izglītības iestādes, 3. posms, 24 bērni, 24 vecāki, 1 skolotājs. Job title: Family support to promote the child's reading interest in stage 3 of pre-school. Work by Zane Silins Scientific Head of Labour: ASOC. Professor, Dr. paed. Gunta Silins-Yasyukevich Amount of Bachelor's work: 2 chapters, 32 literature sources, 50 pages, 2 tables, 13 images, conclusions. Objective of the study: to study theoretically and empirically how to use family support to promote the reading interest of children in pre-school. Study hypothesis: How do you involve a family in promoting children's reading interest? Study tasks: 1. Describe the importance of family support in promoting the reading interest of children in pre-school. 2. Describe the concept of reading interest and collect recommendations for the selection of learning content and methodologies that inspire reading interest. 3. Develop a programme to work with children's families and try it virtually. 4. Summarise the conclusions of the study and make proposals. Study methods: theoretical - literature analysis. Empirical methods – pedagogical trial action and focus group interview. The theoretical part of the work analyses the scientific literature on the importance of the family for encouraging the child's reading interest, compiles techniques for encouraging the child's reading interest in the family. A study has been carried out in the research part, engaging X preschool stage 3 children and their families in a number of reading-interest activities. The research part offers techniques for encouraging reading interest in the family, as well as interviews of respondents to gather their experiences. It is concluded that the reading techniques recommended by the preschool teacher and parents' responsiveness to invest their time and work in joint reading activities with the child at home contribute to an increase in children's interest in reading and, in the opinion of the study group, strengthen the relationship between preschool, parents and children. Study Base: Tulsu County X preschool, Phase 3, 24 children, 24 parents, 1 teacher.