Reizināšanas sakarību tabulas apjomā apguves veicināšana skolēniem matemātikas jomas 3. klasē.
Author
Garbuzova, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Gunta Garbuzova. Bakalaura darba nosaukums: “Reizināšanas sakarību tabulas apjomā apguves veicināšana skolēniem matemātikas jomas 3. klasē”. Bakalaura darba mērķis ir pētīt reizināšanas sakarību apguves veicināšanu matemātikas jomā 3. klasē, kā arī izmantot daudzveidīgu metodiku, lai efektīvi attīstītu skolēnu prasmes reizināšanas sakarību apgūšanā. Skolēnos stiprināt prasmi patstāvīgi atrisināt dažādas problēmsituācijas, kuru pamatā ir reizināšanas prasmes un tās sakarību izpratne. Bakalaura darbā tiek pētīta zinātniskā literatūra par matemātikas jomu, par reizināšanas sakarībām un par skolēnu attīstības tendencēm, kā arī pētīta reālā situācija X skolas 3.x klases skolēnu reizināšanas sakarību tabulas apjomā apguves veicināšana ar daudzveidīgu metodiku, kā, piemēram, pēctecīgiem vingrinājumiem ar daudzveidīgiem nosacījumiem, uzdoto darbu pildīšanu individuāli, pāros un grupās, kā arī mācību procesā iekļaut dažāda veida spēles – didaktiskās, galda un interneta resursos pieejamās spēles. Noslēgumā esošie pētījuma rezultāti apliecina, ka skolēniem uzlabojas reizināšanas prasmes un reizināšanas sakarību izpratne. Darba apjoms: 52 lapas (bez pielikumiem), 4 tabulas, 7 attēli un 13 pielikumi, bibliogrāfisko sarakstu veido 33 vienības. Atslēgas vārdi: reizināšanas sakarības, reizināšanas prasmes, matemātika, daudzveidīga metodika, sākumskola. The author of the Bachelor's thesis: Gunta Garbuzova The title of the Bachelor's thesis: Promotion of students' acquisition of multiplication in mathematics in 3rd grade The objective of this Bachelor's thesis is to investigate the most effective methods for teaching multiplication in the field of mathematics in the third grade. In addition, it will examine the use of a variety of strategies to develop students' skills in learning multiplication. The objective is to reinforce the students' capacity to resolve diverse problem scenarios independently, where the multiplication skills and comprehension of its relationships are pivotal. The bachelor's thesis examines the scientific literature on mathematics, multiplication and student development trends, as well as the actual situation at X School in 3rd grade. It aims to promote the acquisition of multiplication through a variety of strategies, including sequential exercises with varied conditions, completion of assigned tasks individually, in pairs and in groups, and the inclusion of different types of games, such as didactic, board and Internet games, in the teaching process. In conclusion, the results of the study demonstrate that pupils' proficiency in multiplication and their comprehension of multiplication relationships are improving. The work comprises 52 pages (exclusive of annexes), four tables, seven figures and 13 annexes, accompanied by a bibliography of 33 items. Keywords: multiplication, multiplication skills, mathematics, diversified strategies, primary school.