Vienaudžu fiziskās un emocionālās vardarbības prevencijas pasākumu īstenošana 4. klases skolēniem audzināšanas stundās
Author
Kleinberga, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Agnese Kleinberga Darba tēma: Vienaudžu fiziskās un emocionālās vardarbības prevencijas pasākumu īstenošana 4. klases skolēniem audzināšanas stundās Darba mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt fiziskās un emocionālās vardarbības prevencijas pasākumu īstenošanas efektivitāti 4. klases skolēniem. Darba saturs: Bakalaura darbā tiek pētīts un analizēts vienaudžu fiziskās un emocionālās vardarbības raksturojums Latvijā un pasaulē, kā arī fiziskās un emocionālās vardarbības prevencijas pētījumi. Lai varētu noteikt skolēnu viedokli, empīriskajā pētījumā tiek izstrādāta aptauja, kurā tiek noskaidrota skolēnu drošības izjūta skolā, izpratne par emocijām, fiziskās vai emocionālās vardarbības piedzīvošana vai novērošana, kā arī izpratne par konfliktsituācijām. Tiek veikta novērošana uz iepriekš sagatavotiem kritērijiem. Darba rezultāti: Atbildot uz pētījuma jautājumu - ar kādām pedagoģiskām metodēm var veicināt fiziskās un emocionālās vardarbības samazināšanos 4. klases skolēniem, tiek secināts, ka: Svarīgi ir pievērst uzmanību skolēnu labbūtībai un emocionālajai izpratnei. Atbalstoša un iekļaujoša klases vides veidošana uzlabo skolēnu sadarbību un saliedētību. Dažādu situāciju izspēle dod iespēju iejusties upura un agresora lomā, tādā veidā pastiprinot izpratni kādas emocijas šie cilvēki spēj izjust, svarīgi lai šī izspēle notiek pāros vai grupās. Diskusijas un atvērto jautājumu organizēšana dod iespēju skolēniem izteikties un izrunāt kādu “iekšējo” problēmu. Darba apjoms: Darbā ir 47 lappuses, 4 tabulas, 18 attēli, 35 literatūras avoti, 1 pielikums The author: Agnese Kleinberga Thesis topic: Implementation of preventive measures against physical and emotional abuse amongst peers for 4th-grade pupils during homeroom classes The purpose of the thesis: to theoretically study and practically test the effectiveness of the implementation of physical and emotional violence prevention measures for 4th grade students. The content of thesis: The bachelor's thesis studies and analyzes the characteristics of physical and emotional violence among peers in Latvia and the world, as well as research on the prevention of physical and emotional violence. To be able to determine the opinion of the students, the empirical study develops a survey in which the pupil’s sense of safety at school, understanding of emotions, experiencing or observing physical or emotional violence, as well as understanding of conflict situations are clarified. Observation is carried out based on pre-prepared criteria. The results: In response to the research question - what pedagogical methods can be used to promote the reduction of physical and emotional violence among 4th grade students, it is concluded that: It is important to pay attention to the pupil’s well-being and emotional understanding. Creating a supportive and inclusive classroom environment improves pupil cooperation and cohesion. Acting out different situations gives the opportunity to take on the role of victim and aggressor, thus strengthening the understanding of what emotions these people are capable of feeling, it is important that this act out takes place in pairs or groups. Organizing discussions and open-ended questions gives students the opportunity to express themselves and express an "inner" problem. Scope of the thesis: The work consists of 47 pages, 4 tables, 18 pictures, 35 literature sources, 1 appendix