Atbalsta pasākumi matemātikā bērniem ar mācīšanās grūtībām 3. klasē
Author
Jirgensone, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt efektīvākos atbalsta pasākumus 3. klases bērniem ar mācīšanās grūtībām matemātikā. Mērķa sasniegšanai tika veikta teorētiskās literatūras analīze un īstenots empīrisks pētījums, iesaistot 3. klases skolēnus ar mācīšanās grūtībām no vispārizglītojošām skolām. Pētījumā tika izmantotas kvalitatīvās metodes, tostarp pedagoģiskā novērošana un intervijas ar skolotājiem. Pētījuma galvenie rezultāti atklāj nepieciešamību pēc kompleksas pieejas atbalsta pasākumu nodrošināšanā. Būtiskākie ieteikumi ietver: atbalsta personāla (pedagoga palīga, speciālā pedagoga) nodrošināšanu skolās; ciešāku sadarbību ar vecākiem, organizējot regulāras individuālās sarunas un vecāku apmācības, kā arī Izveidot vecāku atbalsta grupas, kur vecāki savā starpā var dalīties pieredzē; pozitīvas un atbalstošas mācību vides veidošanu ar skaidru dienas rutīnu; pedagogu profesionālo pilnveidi diferencētas mācīšanas metožu apguvē un izpratnē par atšķirībām starp mācīšanās grūtībām un mācīšanās traucējumiem; kopīgas digitālas materiālu bāzes izveidi, kā arī regulāru diagnostikas darbu ieviešanu skolas līmenī. Šie pasākumi var būtiski uzlabot mācību procesu un rezultātus bērniem ar mācīšanās grūtībām matemātikā, kā arī savlaicīgi konstatēt un novērst jaunu grūtību rašanos. Skolēnu uzvedības problēmu risināšanai var izmantot skolēna-skolotāja-vecāka līgumu, kur visas puses apņemas veikt kādas darbības, lai skolēna uzvedība uzlabotos. Atslēgvārdi: atbalsta pasākumi; mācīšanās grūtības; matemātika; sākumskola The aim of this bachelor's thesis is to investigate the most effective support measures for 3rd grade children with learning difficulties in mathematics. To achieve this goal, a theoretical literature analysis was conducted and an empirical study was implemented, involving 3rd grade students with learning difficulties from general education schools. The study employed qualitative methods, including pedagogical observation and interviews with teachers. The main findings of the research reveal the need for a comprehensive approach in providing support measures. Key recommendations include: ensuring support staff (teaching assistants, special education teachers) in schools; closer cooperation with parents through regular individual meetings and parent training, as well as creating parent support groups where parents can share experiences; creating a positive and supportive learning environment with a clear daily routine; professional development of teachers in differentiated teaching methods and understanding the differences between learning difficulties and learning disabilities; establishing a shared digital resource base; and implementing regular diagnostic assessments at the school level. These measures can significantly improve the learning process and outcomes for children with learning difficulties in mathematics, as well as timely identify and prevent the emergence of new difficulties. To solve student behavior issues, a student-teacher-parent agreement can be used, where all parties commit to taking specific actions to improve the student's behavior. Keywords: support measures; learning difficulties; math; primary school