Komunikācijas prasmju pilnveide bērniem ar autiskā spektra traucējumiem sākumskolas posmā latviešu valodas stundās.
Author
Gruznova, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir: “Komunikācijas prasmju pilnveide bērniem ar autiskā spektra traucējumiem sākumskolas posmā latviešu valodas stundās” Darba autore: Linda Gruznova Zinātniskā darba vadītāja: Mg. Paed. Egija Laganovska Bakalaura darba apjoms: 46 lpp., 20 attēli, 30 literatūras un citi avoti, 7 pielikumi Darbā analizētas pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas, balstoties uz autores pedagoģisko pieredzi, raksturoti bērni ar AST, kuriem ir intelektuālās darbības, psihisko funkciju, emociju un gribas jomas, valodas un personības attīstības traucējumi, kā arī vērojamas ierobežotas komunikācijas, sociālās mijiedarbības un stereotipiskas uzvedības pazīmes. Ar pedagoģiskās novērošanas metodes palīdzību autore pārbaudīja hipotēzi un secināja, ka sākumskolas posmā bērniem ar AST komunikācijas prasmes pilnveidosies, ja skolotājs latviešu valodas stundās izmanto atbalsta pasākumu kompleksu. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un pārbaudīt praksē pasākumu kompleksu, kas veicina komunikācijas prasmju attīstības iespējas latviešu valodas stundās sākumskolas posmā skolēniem ar autiskā spektra traucējumiem. Pētījuma hipotēze: sākumskolas posmā bērniem ar autiskā spektra traucējumiem komunikācijas prasmes pilnveidosies, ja skolotājs latviešu valodas stundās izmanto atbalsta pasākumu kompleksu. The bachelor chosen thesis is: “Improving communication skills for children with autistic spectrum disorders in Latvian language classes at the primary school” Author of thesis: Linda Gruznova Research manager: Mg. Paed. Egija Laganovska Extent of bachelor thesis: 46 pp., 20 pictures, 30 literature and other sources, 7 attachments The work analyzes the theoretical insights of pedagogues and psychologists, based on the author's pedagogical experience, children with AST are characterized, who have disorders of intellectual activity, psychic function, emotion and will, language and personality development, as well as signs of limited communication, social interaction and stereotypic behavior. With the help of the pedagogical observation method, the author tested the hypothesis and concluded, that at the primary school level, children with AST will improve their communication skills if the teacher uses a complex of support measures in Latvian language lessons. Aim of thesis: o theoretically investigate and test in practice a complex of measures that promote the development of communication skills in Latvian language classes at the primary school level for students with autism spectrum disorders. Hypothesis of thesis: at the primary school level, children with autistic spectrum disorders will improve their communication skills if the teacher uses a complex of support measures in Latvian language classes