ETwinning projekta izstrāde un ieviešana skolēnu sadarbības prasmju veicināšanai 3. klasē
Author
Stepanova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Kristīne Stepanova Darba tēma: ETwinning projekta izstrāde un ieviešana skolēnu sadarbības prasmju veicināšanai 3. klasē. Darba mērķis: izpētīt, kā eTwinning projekta izstrāde un ieviešana 3. klasē veicina skolēnu savstarpējās sadarbības prasmes. Darba saturs: Bakalaura darba ietvaros tiek pētītas 3. klases skolēnu sadarbības prasmes, mācību procesā izmantojot eTwinning projekta metodi. Darba pirmajā nodaļā tiek analizēti zinātniskie literatūras avoti par sākumskolas vecumposma bērniem, kā arī apskatīti bērnu attīstības posmu iedalījumi. Otrās nodaļas ietvaros sniegts sadarbības prasmju teorētiskais pamatojums, skaidrojot sadarbības definīciju un tās nozīmi skolas vidē, kā arī uzskaitītas dažādas metodes sadarbības prasmju uzlabošanai. Empīriskajā pētījumā tiek veikta 3. klases novērošana un vērtēšana pēc pētījuma laikā izstrādātajiem sadarbības prasmju novērošanas kritērijiem, pamatojoties uz zinātnisko literatūras avotu izpēti. Pētījuma rezultāti: Mācību procesā izmantojot eTwinning projekta metodi, skolēnu sadarbības prasmes uzlabojas. Vislabākie rezultāti vērojami, skolēniem sadarbojoties pāros. Jo biežāk skolotājas mācību procesā iekļauj pāru vai grupu darbu, mainot skolēnu sastāvu, jo labāk tiek attīstīta skolēnu prasme sadarboties ar atšķirīgiem cilvēkiem. ETwinning projekts ir daudzpusīga mācību metode, kas ietver citas pedagoģiskās mācību metodes. Darba apjoms: 69 lappuses, 6 tabulas, 16 attēli, izmantotās literatūras un avotu saraksts ar 38 vienībām, secinājumi, priekšlikumi, 6 pielikumi un galvojums. Atslēgas vārdi: eTwinning, projekta metode, sākumskola, sadarbības prasmes, sākumskolas vecumposms. Author of the Thesis: Kristīne Stepanova Thesis Title: Development and implementation of an eTwinning project to promote collaborative skills among 3rd graders. Thesis Objective: To explore how the development and implementation of an eTwinning project in the 3rd grade enhances students' collaborative skills. Thesis Content: This bachelor's thesis explores the collaborative skills of 3rd grade students using the eTwinning project method in the educational process. The first chapter analyzes scientific literature sources related to primary school-age children, as well as various classifications of child development stages. The second chapter provides the theoretical foundation for collaborative skills, explaining the definition of collaboration and its importance in the school environment, as well as listing different methods for improving collaborative skills. The empirical research involves observing and evaluating the 3rd grade class based on the collaboration skills observation criteria developed during the study, based on the review of scientific literature sources. Research Results: The use of the eTwinning project method in the educational process improves students' collaborative skills. The best results are observed when students collaborate in pairs. The more frequently teachers incorporate pair or group work into the learning process, changing student groupings, the better the students' ability to collaborate with different individuals is developed. The eTwinning project is a versatile teaching method that incorporates other pedagogical approaches. Thesis Volume: 69 pages, 6 tables, 16 figures, a list of 38 references, conclusions, recommendations, 6 appendices and a declaration of authorship. Keywords: eTwinning, project method, primary school, collaborative skills, primary school age.